Glöggprovning - Blossa.

Glöggprovning fyra - och denna gång är det Blossas tur. Blossa var snäll och skickade sina två nyheter - årsglöggen Arabica och äppleglöggen. Eftersom det är Blossa vi pratar om så hade jag ganska höga förväntningar.


Först ut har vi Arabica, som är Blossas årsglögg 2011.
Jag dricker sällan starkvinsglögg och eftersom jag inte heller dicker kaffe var jag faktiskt lite skeptisk. Glöggen smakade dock inte sådär starkt som jag hade förväntat mig utan den gick absolut att dricka utan att det blev...jobbigt? Det var ingen direkt framträdande kaffesmak utan den kändes mest efteråt.

De äldsta testpersonerna tyckte att årets glögg från Blossa var en hit, men jag är fortfarande lite osäker, eftersom jag hellre dricker lättvinsglögg. Glöggen får ändå ett bra betyg om man väger ihop vad alla tyckte.

Läcker flaska för övrigt.

Kommentarer:
- Skitgod!
- Perfekt smak.
- Den var väl okej..
- Det finns godare glögg.


3.5/5


Näst på tur har vi Blossa äpple.
Detta är en lättvinsglögg och jag var övertygad om att detta var en glögg som skulle tilltala mig. Första klunken kändes dock väldigt stark på något sätt. Den blev i alla fall godare ju mer man drack, och alla kom överens om att glöggen smakade bäst när den var ljummen, och inte varm. Det var en lätt ton av äpple, och en bra balans mellan det och kryddorna. Ändå kändes glöggen lite tråkig på något sätt.

Det var väldigt delade meningar om Blossa äpple. Någon påstod att den passade mindre barn medan en annan tyckte om den väldigt mycket. Jag stod någonstans mitt i mellan, på grund av att jag inte riktigt tyckte att den smakade tillräckligt mycket glögg.

Kommentarer:
- Den smakade ok.
- Bra smaker.
- Tråkig.
- Mer glöggsmak, tack!

3/5


Tack till Blossa för glöggen :)





Skriv din kommenter här:
MEN - Undvik att enbart göra reklam för din hemsida/blogg, dessa kommentarer tas bort direkt.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Kommentar

VÄLKOMMEN
Till Sveriges mysigaste julblogg


[email protected]

Hej!

Denna julblogg startades år 2010 och drivs av mig, Amanda, en tvåbarnsmamma från Hälsingland. Bloggen är som mest aktiv under månaderna september - december då tusentals julälskare tittar in och läser. Jag bjuder på allt från härliga julrecept och tips & trix till tävlingar och recensioner. Allt har såklart med julen att göra :)

Frågor? Samarbetsförslag? Tveka inte att höra av dig.
Min mail läses varje dag och du hittar adressen här ovan.