En vecka kvar.

EN VECKA KVAR! En endaste vecka kvar! Jag kan inte förstå det, kan ni?

Det snöar ute, och imorgon ska snön tydligen vräka ner så nog verkar det bli en vit jul allt. Det är dock inget riktigt "vinterväder" ändå eftersom det inte är mer än någon enstaka minusgrad och då och då byts snön ut mot regn. Det är dock onödigt att deppa ihop över vädret tycker jag - det är ju faktiskt inte det som gör heeela julen! :)

Angående julkalendern...
Jag tycker den är riktigt bra, och då menar jag verkligen riktigt bra. Det är dock inte en kalender anpassad efter mindre barn för till och med jag tycker att den är läskig. Idag var den ju rent ut sagt hemsk - barnarbete och helt köret. Igår kändes det som att jag fick en kniv i magen eftersom avsnittet var så ledsamt. Spännande är den, men jag är som sagt osäker på om det är något bra idé att låta dom yngre se den....

 


Postat av: Marie/Underbara Juletid

Här har vi inte fått någon snö alls men när man är inomhus med tända ljus glömmer man bort vädret.

Jag håller med dig om julklaendern, jag gillar den mycket men är ändå tveksam till den. Här i stan har skolbarnen börjat leka ficktjuvar, några på lek andra på riktigt. De har ju lärt sig på tv hur man gör :(

2011-12-17 @ 22:07:10
URL: http://julen.gladers.net
Postat av: JulGnistan

Jag har också tänkt så om julkalendern och detta "tjat" om vem som har varit pappa till Charlie. Och när Kurre sa "vi uppvaktade hennes mamma samtidigt", då fortsatte mina tankar att hennes mamma var lite .. "lösaktig" om jag kan säga så. :S När inte ens Kurre kunde säga till 100% att han ÄR pappan..

2011-12-23 @ 14:48:06
URL: http://julgnistan.blogg.se/



Skriv din kommenter här:
MEN - Undvik att enbart göra reklam för din hemsida/blogg, dessa kommentarer tas bort direkt.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Kommentar

VÄLKOMMEN
Till Sveriges mysigaste julblogg


[email protected]

Hej!

Denna julblogg startades år 2010 och drivs av mig, Amanda, en tvåbarnsmamma från Hälsingland. Bloggen är som mest aktiv under månaderna september - december då tusentals julälskare tittar in och läser. Jag bjuder på allt från härliga julrecept och tips & trix till tävlingar och recensioner. Allt har såklart med julen att göra :)

Frågor? Samarbetsförslag? Tveka inte att höra av dig.
Min mail läses varje dag och du hittar adressen här ovan.