Saffranspannacotta med pepparkakskross

Hej på er!
Jag hade tippat på att det skulle bli årets första minusgrader natten som var. Jag hade inte riktigt rätt men det var väldigt nära. Som kallast hade vi 0,1 grad inatt. DET är kallt. De senaste åren har första frosten varit runt den 20 september men jag tror att den kommer inom de närmsta dagarna. Nätterna och morgarna är riktigt kyliga nu.
 
 
Är det någon mer än jag som har saffran kvar sen förra julen i skafferiet? Räck upp en hand!
 
Det är klart man kan spara till lussebullsbaket....eller så använder man det redan nu till pannacotta ;) Ett av mina mest populära recept här på bloggen har varit just saffranspannacotta så jag tänkte att jag ger er en favorit i repris. Saffranssmaken i denna efterrätt är UNDERBAR!
 
Saffranspannacotta med pepparkakskross (4 port)
Ingredienser:
5 dl grädde
1 dl gelésocker multi
1 tsk vaniljsocker
1 kuvert saffran (0,5 g)
Pepparkakor
 
Gör såhär:
Koka upp grädde, gelésocker multi, vaniljsocker och saffran och låta koka i ½ minut.
Häll över i fyra glas/skålar och ställ i kylskåpet för att stelna i minst tre timmar.
Garnera med krossade pepparkakor innan servering.
 
 
Vill ni ha glöggelé på istället för pepparkakor kan ni se mitt recept på det HÄR.

Postat av: Josefine

Åh hjälp vad gott! Har aldrig ätit pannacotta men känner att jag måste testa denna :)

2015-09-12 @ 15:21:37
URL: http://tusenjuleljus.blogspot.com
Postat av: Olivia - LJUVA JUL

Åh, pannacotta = supergott, saffran = godaste smaken i världen och pepparkakor = supergott, detta måste provas!

2015-09-13 @ 08:55:49
URL: http://ljuvajul.blogg.se



Skriv din kommenter här:
MEN - Undvik att enbart göra reklam för din hemsida/blogg, dessa kommentarer tas bort direkt.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Kommentar

VÄLKOMMEN
Till Sveriges mysigaste julblogg


[email protected]

Hej!

Denna julblogg startades år 2010 och drivs av mig, Amanda, en tvåbarnsmamma från Hälsingland. Bloggen är som mest aktiv under månaderna september - december då tusentals julälskare tittar in och läser. Jag bjuder på allt från härliga julrecept och tips & trix till tävlingar och recensioner. Allt har såklart med julen att göra :)

Frågor? Samarbetsförslag? Tveka inte att höra av dig.
Min mail läses varje dag och du hittar adressen här ovan.