Uppesittarkväll

Hej på er!
Igårnatt hade vi 1,7 grader som kallast och när vi åt frukost stod termometern på 2,2. Inatt har det varit lite "varmare" med 3 grader men man känner verkligen att hösten är här och att vintern inte är allt för långt borta. 
 
Enligt mig är det tiden innan julafton som är den bästa tiden när det handlar om julen. Skulle jag få välja en enda favoritdag skulle jag säga 23 december, dagen innan julafton. Så länge jag kan minnas har detta betytt uppesittarkväll med bingolotto, ost och kex, och kanske en skinkmacka. Man tänder ljus, spelar bingo tillsammans och äter sig sådär härligt proppmätt på en massa godsaker. Samtidigt har man den där tanken i huvudet att det är julafton imorgon. Samtidigt som jag längtar efter 23 december så hoppas jag att tiden dit går låååångsamt så jag riktigt kan njuta av allt annat också.
 
Har ni någon speciell favoritdag?
 
 
 
 
 
 
 
 

Postat av: josefine

Julafton är nog min favvis dag också. Få spendera dagen med mina nära och kära, äta god mat och ge varandra gåvor.

2015-09-08 @ 10:19:40
URL: http://nouw.com/malmqvistarn
Postat av: Anette - En fin jul

Jag tycker också mest om tiden före jul. Jag har inte någon direkt favoritdag, för mig är hela perioden från första advent och fram till julafton en tid som jag verkligen njuter av. Sedan älskar jag förstås själva julafton också :)

2015-09-08 @ 11:44:07
URL: http://enfinjul.blogg.se
Postat av: victoriajul.blogg.se

Jag gillar alla dagar från första advent till annandag jul. Har nog ingen riktig favorit faktiskt

2015-09-08 @ 18:08:42
Postat av: Maries strålande jul

Jag älskar också dagarna före jul och speciellt om jag är ledig så jag bara kan julbaka, julpyssla och som du skriver den underbara känslan av att det snart snart är jul!

2015-09-08 @ 18:22:21
URL: http://julen.gladers.net
Postat av: Vanna

Min favorit juldag måste nog ändå vara första advent. För då åker allt julpynt upp! Men uppersittarkvällen dan före dopparedan är förstås en utav de bästa den med!

2015-09-09 @ 00:29:46



Skriv din kommenter här:
MEN - Undvik att enbart göra reklam för din hemsida/blogg, dessa kommentarer tas bort direkt.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Kommentar

VÄLKOMMEN
Till Sveriges mysigaste julblogg


[email protected]

Hej!

Denna julblogg startades år 2010 och drivs av mig, Amanda, en tvåbarnsmamma från Hälsingland. Bloggen är som mest aktiv under månaderna september - december då tusentals julälskare tittar in och läser. Jag bjuder på allt från härliga julrecept och tips & trix till tävlingar och recensioner. Allt har såklart med julen att göra :)

Frågor? Samarbetsförslag? Tveka inte att höra av dig.
Min mail läses varje dag och du hittar adressen här ovan.