Mustiga grytor och långkok

Jag har sagt det förr och jag säger det igen - hösten är verkligen en perfekt årstid att laga mat på. Jag har fått hem boken "Mustiga grytor och långkok" skriven av Kristina Eriksson, och denna bok kommer verkligen att användas i höst. Jag älskar grytor och långkok och det finns ju inget bättre än en gryta som stått och puttrat i flera timmar. Mums!
 
 
Boken är enkel men innehåller ändå allt. Det är recept med kött, fisk, fågel och vegetariskt och bredvid recepten hittar man vackra bilder som känns otroligt inbjudande. Jag tycker det är en bra blandning av recept och jag gillar framför allt att det är en hel del vegetariskt. 
 
Recepten är inte direkt krångliga utan följer man dom blir resultatet bra och det är väl precis så en receptbok ska vara. Jag kommer absolut att prova på en hel del av recepten nu i höst och vinter, för hur gott låter det inte med till exempel "italiensk grönsaksgryta", "älggryta" och "fläskfilé- och cidergryta"? MUMS, det bara vattnas i munnen!
 
 
 
Boken finns att köpa på bland annat Bokus och Adlibris där den kostar 144 kr.

Postat av: Sandra ~ Julilunna

Åh den måste jag kolla på!

2015-10-02 @ 22:37:16
URL: http://Julilunna.wordpress.com



Skriv din kommenter här:
MEN - Undvik att enbart göra reklam för din hemsida/blogg, dessa kommentarer tas bort direkt.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Kommentar

VÄLKOMMEN
Till Sveriges mysigaste julblogg


[email protected]

Hej!

Denna julblogg startades år 2010 och drivs av mig, Amanda, en tvåbarnsmamma från Hälsingland. Bloggen är som mest aktiv under månaderna september - december då tusentals julälskare tittar in och läser. Jag bjuder på allt från härliga julrecept och tips & trix till tävlingar och recensioner. Allt har såklart med julen att göra :)

Frågor? Samarbetsförslag? Tveka inte att höra av dig.
Min mail läses varje dag och du hittar adressen här ovan.