Glöggpannacotta

Pannacotta....bland det absolut bästa som finns om ni frågar mig. Och bland det enklaste som finns att göra.
 
Jag använder alltid gelésocker multi från Dansukker när jag gör pannacotta. Jag avskyr gelatinblad eftersom jag aldrig får till konsistensen med det. Nä, då är gelésocker betydligt enklare och det blir alltid bra. Idag gjorde jag en pannacotta med glöggsmak och det blev supergott och framför allt superjuligt. Toppa med lite rostade nötter eller pepparkakssmulor så har ni en perfekt dessert.
 
 
Glöggpannacotta, 4-6 portioner
Ingredienser:
5 dl grädde
2-3 msk valfri glögg
1 1/4 dl Dansukker gelésocker multi
 
Gör såhär:
Blanda grädde, glögg och gelésocker i en kastrull.
Rör om, koka upp och låt koka i en halv minut.
Låt svalna något och häll sedan upp i glas.
Ställ glasen i kylskåpet för att stelna 2-3 timmar. 
Toppa med pepparkakor/nötter strax innan servering.


Postat av: Amanda

Har aldrig testar gelésocker i pannacotta innan. Får nog göra det för tycket inte riktigt om gelatinet jag heller :)

2015-10-18 @ 21:39:10
URL: http://momentswithme.blogg.se



Skriv din kommenter här:
MEN - Undvik att enbart göra reklam för din hemsida/blogg, dessa kommentarer tas bort direkt.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Kommentar

VÄLKOMMEN
Till Sveriges mysigaste julblogg


[email protected]

Hej!

Denna julblogg startades år 2010 och drivs av mig, Amanda, en tvåbarnsmamma från Hälsingland. Bloggen är som mest aktiv under månaderna september - december då tusentals julälskare tittar in och läser. Jag bjuder på allt från härliga julrecept och tips & trix till tävlingar och recensioner. Allt har såklart med julen att göra :)

Frågor? Samarbetsförslag? Tveka inte att höra av dig.
Min mail läses varje dag och du hittar adressen här ovan.