Världens godaste Pepparkaksglass

God kväll!
Igår gjorde jag världens godaste OCH enklaste pepparkaksglass som vi mumsade i oss till efterätt på kvällen. Tre ingredienser och det tar bara ett par minuter att slänga ihop den, och sedan in i frysen i ett par timmar. MUMS!
 
 
Pepparkaksglass
Ingredienser: 
5 dl vispgrädde
En burk kondenserad mjölk 
150 g pepparkakor 
 
Gör såhär:
Vispa grädden lätt. Den ska vara fluffig men inte hård.
Blanda ner den kondenserade mjölken och rör om noga. 
Krossa pepparkakorna grovt och blanda ner. Spara lite till garnering. 
Häll över smeten i en form som rymmer ca 1,5 liter. Strö över de sista pepparkakorna. 
Plasta över och ställ i frysen i ett par timmar. 
 



Postat av: Helene

Det lät inte dumt!! :D

2015-12-17 @ 19:35:59
URL: http://minttu.blo.gg/
Postat av: Nora

Åh det verkar ju supergott!

2015-12-17 @ 19:47:52
URL: http://norafrom.blogg.se
Postat av: Lilian

Wow...det såg verkligen gott ut. Måste jag prova =)

2015-12-17 @ 19:50:04
URL: http://bingolottolilian.blogg.se



Skriv din kommenter här:
MEN - Undvik att enbart göra reklam för din hemsida/blogg, dessa kommentarer tas bort direkt.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Kommentar

VÄLKOMMEN
Till Sveriges mysigaste julblogg


[email protected]

Hej!

Denna julblogg startades år 2010 och drivs av mig, Amanda, en tvåbarnsmamma från Hälsingland. Bloggen är som mest aktiv under månaderna september - december då tusentals julälskare tittar in och läser. Jag bjuder på allt från härliga julrecept och tips & trix till tävlingar och recensioner. Allt har såklart med julen att göra :)

Frågor? Samarbetsförslag? Tveka inte att höra av dig.
Min mail läses varje dag och du hittar adressen här ovan.