God jul - Kakor, knäck och karameller

Jag älskar kok- och bakböcker och därför blir jag så otroligt glad när det dyker upp recensionsex i brevlådan. För ett tag sedan hittade jag denna bok i lådan - GOD JUL Kakor, knäck och karameller, skriven av Clara Lidström (Underbara Clara) och AnnaKarin Nyberg. 
 
Boken är för övrigt nedsatt till 89 kronor på Bokus just nu, så det är ett riktigt fynd.
 


Denna bok innehåller 25 stycken recept på allt från lussekatter och knäck till kola och pepparkakspannacotta. Boken är anpassad efter barn mellan 9-12 år och det märks väldigt tydligt när man bläddrar igenom boken. Recepten är väldigt enkla och jag skulle nog säga att en 12-åring kan göra i princip allt själv. 
 
Jag tycker det är kul med en bakbok till barn eftersom det finns så pass många som har det intresset just nu. Har ni tittat på "Hela Sverige bakar Junior"? Jösses vilka duktiga ungar. Jag hoppas mina barn också kommer att få ett mat- och bakintresse och då kommer denna bok passa väldigt bra till hands.
 
Recepten är som sagt enkla och hela boken är även den enkel. Det är recept sida efter sida och fina bilder till. Inga konstigheter alltså.
 
Ett stort plus för början där man får lite tips och trix angående bland annat kulprov och att smälta choklad. En perfekt lathund. 
 

Postat av: Mimmie

Älskar också kokböcker, speciellt för jul! Har du hunnit prova receptet på lussebullarna? Så nyfiken.

2015-12-15 @ 20:56:06
URL: http://www.julmarknader.nu/
Postat av: underbaraclara

Tack för ditt fina omdöme. Vad glad jag blir! God jul

2015-12-19 @ 15:18:52



Skriv din kommenter här:
MEN - Undvik att enbart göra reklam för din hemsida/blogg, dessa kommentarer tas bort direkt.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Kommentar

VÄLKOMMEN
Till Sveriges mysigaste julblogg


[email protected]

Hej!

Denna julblogg startades år 2010 och drivs av mig, Amanda, en tvåbarnsmamma från Hälsingland. Bloggen är som mest aktiv under månaderna september - december då tusentals julälskare tittar in och läser. Jag bjuder på allt från härliga julrecept och tips & trix till tävlingar och recensioner. Allt har såklart med julen att göra :)

Frågor? Samarbetsförslag? Tveka inte att höra av dig.
Min mail läses varje dag och du hittar adressen här ovan.