Barnens julbok

I år släpper Idus förlag boken "Barnens julbok" som är skriven av Ulrika Hjorth. Bokens innehåll är anpassat efter barn mellan 3 och 6 år men tillsammans med föräldrar kan nog både en 2-åring och en 7-åring vara med. Det handlar lite om intresset finns helt enkelt. 
 
 
Detta är en bok som är uppdelad mellan första och fjärde advent. Under varje advent finns det nya pyssel och recept att göra och allt är anpassat efter hur långt in i december vi har kommit. Under "första advent" får man bland annat veta hur man gör en hemgjord adventskalender och en enkel julsaft. Under "andra advent" är det lucia-dags och man bjuds på ett recept på lussekatter. Även kristyrpynt och konservburkstomtar kan man hitta här. När vi kommer till "tredje advent" är det dags att pynta satsumas med kryddnejlikor och baka pepparkakor. Till sist kommer vi till "fjärde advent" där man bland annat får recept på syltkakor och kalassnittar. Nu var ju detta bara ett axplock av vad boken innehåller för det finns så mycket mer än detta.
 
Jag tycker boken är mysig att bläddra runt i och det mesta är simpla saker vilket också är själva grejen då boken är anpassad efter mindre barn. Boken är fylld av bilder på både allt pyssel och godsaker men också på barn som är mitt uppe i att göra allt som står i boken. Barnen är klädda i kläder som verkligen utstrålar just jul och vinter och på så vis blir det ännu mysigare att läsa.
 
Jag tycker helt klart att detta är en bra bok men kanske hade jag efterfrågat lite nya saker att göra också. Pepparkakor, lussekatter, glaslyktor och nejlikor i satsumas är ju något man trots allt har gjort i alla år. Lite nytänk hade inte skadat men boken är mysig och jag rekommenderar den.
 
Finns bland annat att köpa hos Bokus för 151 kronor.
 
 




Skriv din kommenter här:
MEN - Undvik att enbart göra reklam för din hemsida/blogg, dessa kommentarer tas bort direkt.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Kommentar

VÄLKOMMEN
Till Sveriges mysigaste julblogg


[email protected]

Hej!

Denna julblogg startades år 2010 och drivs av mig, Amanda, en tvåbarnsmamma från Hälsingland. Bloggen är som mest aktiv under månaderna september - december då tusentals julälskare tittar in och läser. Jag bjuder på allt från härliga julrecept och tips & trix till tävlingar och recensioner. Allt har såklart med julen att göra :)

Frågor? Samarbetsförslag? Tveka inte att höra av dig.
Min mail läses varje dag och du hittar adressen här ovan.