Saffranspannacotta med pepparkakskross

God morgon!
Har ni lika kallt som vi? Inatt var det 13 minusgrader som kallast, brrrrr. Åter igen måste jag få säga att jag är glad att jag inte behöver gå ut utan får mysa inne bäst jag vill. Hur många koppar te kan man dricka på en dag? ;)
 
Igårkväll fick jag ett ryck när jag såg att vi hade kvar saffran i kryddskåpet. Jag slängde ihop saffranspannacotta som jag gjorde för första gången förra året, men eftersom jag har en hel del nya läsare i år bjuder jag självklart på receptet även nu. En otroligt enkel, julig och god dessert :)
 
Saffranspannacotta med pepparkakskross (4 port)
Ingredienser:
4 dl grädde
1 dl gelésocker multi (det går självklart att använda gelatinblad också)
1 tsk vaniljsocker
1 kuvert saffran (0,5 g)
Pepparkakor
 
Gör såhär:
Koka upp grädde, gelésocker multi, vaniljsocker och saffran och låta koka i ½ minut.
Häll över i fyra glas/skålar och ställ i kylskåpet för att stelna i minst tre timmar.
Garnera med krossade pepparkakor innan servering.
 
 

Postat av: Johanna - Mitt vinterland

Jag har bara smakat pannacotta med vanilj smak men saffran låter jättegott!

Svar: Tycker du om vaniljpannacotta kommer du gilla denna med :) Jag älskar all pannacotta!
Amandas jul

2013-10-21 @ 13:30:35
URL: http://mittvinterland.blo.gg
Postat av: Lisas Vinterland (nu på blo.gg)

Ser smaskens ut :)

Svar: Det var det :) Prova!
Amandas jul

2013-10-21 @ 14:18:42
URL: http://lisasvinterland.blo.gg
Postat av: Denise - Min Glittriga Jul

Åh va gott, detta receptet ska jag prova! :)

Svar: Ja gör det! :)
Amandas jul

2013-10-21 @ 15:42:34
URL: http://minglittrigajul.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Åhh de är såååå gott!! Nu gjorde du så jag verkligen längtar till jul! :D

Svar: Hehe :)
Amandas jul

2013-10-21 @ 18:48:35
Postat av: Annas Jul

Ser gott ut! Får nog ta och pröva det någon dag!

Svar: Ja det tycker jag du ska göra :)
Amandas jul

2013-10-21 @ 20:04:29
URL: http://www.annasjul.blogspot.com
Postat av: Jessica

Min mamma hade gjort de här när hon bjöd oss på middag i söndags. Så GALET GOTT! ♥ :D

Svar: Åh vad härligt! Ja det är riktigt gott :)
Amandas jul

2013-10-25 @ 11:08:20
URL: http://www.babyitscoldoutside.se/
Postat av: Em

Men vad gott! Nu vart jag galet sugen!

Svar: Förstår det! :)
Amandas jul

2013-10-28 @ 16:13:40
URL: http://www.eeebee.se/underbarajul/



Skriv din kommenter här:
MEN - Undvik att enbart göra reklam för din hemsida/blogg, dessa kommentarer tas bort direkt.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Kommentar

VÄLKOMMEN
Till Sveriges mysigaste julblogg


[email protected]

Hej!

Denna julblogg startades år 2010 och drivs av mig, Amanda, en tvåbarnsmamma från Hälsingland. Bloggen är som mest aktiv under månaderna september - december då tusentals julälskare tittar in och läser. Jag bjuder på allt från härliga julrecept och tips & trix till tävlingar och recensioner. Allt har såklart med julen att göra :)

Frågor? Samarbetsförslag? Tveka inte att höra av dig.
Min mail läses varje dag och du hittar adressen här ovan.