Godaste pepparkakorna

Hej!
Är ni pepparkaksfan? Det är jag. Jag tycker dock inte om hemmagjorda pepparkakor och det är väl helt enkelt för att jag är dålig på att baka egna, dom blir alltid för tjocka vilket resulterar i sega pepparkakor. Nej tack, tacka vet jag köpekakor.
 
För några dagar sedan hämtade jag ut ett paket med pepparkakor från mitt favoritmärke Gille. Gilles pepparkakor är lite tjockare men samtidigt knapriga och det är precis så det ska vara. Vissa märken har så lövtunna pepparkakor så de nästan går sönder så fort man tar i dom. Men inte Gille, deras är både tjocka OCH goda. Inte tjocka och sega som mina ;)
 
 
I alla fall, åter igen lanserar de stora och små hjärtan, men burkarna har en ny kostym i år, vilket jag uppskattar eftersom dom är lite mer "juliga" än vad dom var förra året. Det är samma smak på de stora och små pepparkakorna, men skillnaden är att i de stora finns det hål. HELT suveränt eftersom man då kan dekorera, köpa ett schysst band och hänga upp peppisarna. Detta gjorde jag förra året.
 
Sedan har vi ju en efterlängtad comeback från Gille - Pepparkakor utan tillsatt socker. Smaken är fortfarande fantastisk men kakorna är som sagt utan tillsatt socker, vilket är jättebra för den som försöker vara lite nyttigare. Hur man nu kan vilja vara det vid juletid ;)
 
 
Gilles pepparkakor (och alla andra kakor) finns att köpa i vanliga livsmedelsbutiker
 

Postat av: Jessica

JAg älskar också Lagerhaus. Varje år finns det något som jag fastnar för. I år är det julstaden!

Svar: Ja, finns mycket fint att välja bland :)
Amandas jul

2013-10-19 @ 15:50:11
URL: http://julilaloland.blogspot.se/
Postat av: minglittrigajul.blogg.se

Inte kan man vara nyttigt under jul!! ;)

Svar: Håller med ;)
Amandas jul

2013-10-19 @ 17:51:24
URL: http://minglittrigajul.blogg.se/
Postat av: JUNITJEJ

Nu blev jag pepparkakssugen!

Svar: Förstår det, iväg med dig på affären! ;)
Amandas jul

2013-10-19 @ 19:01:54
URL: http://www.junitjejen.se
Postat av: Linda

Mums, blev också sugen nu. Tycker det är toppen att det finns ett nyttigare alternativ så man kan välja:)

Svar: Ja, visst är det! Kul att finns något för alla liksom :)
Amandas jul

2013-10-20 @ 19:27:40
URL: http://lifestylebylinda.com/



Skriv din kommenter här:
MEN - Undvik att enbart göra reklam för din hemsida/blogg, dessa kommentarer tas bort direkt.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Kommentar

VÄLKOMMEN
Till Sveriges mysigaste julblogg


[email protected]

Hej!

Denna julblogg startades år 2010 och drivs av mig, Amanda, en tvåbarnsmamma från Hälsingland. Bloggen är som mest aktiv under månaderna september - december då tusentals julälskare tittar in och läser. Jag bjuder på allt från härliga julrecept och tips & trix till tävlingar och recensioner. Allt har såklart med julen att göra :)

Frågor? Samarbetsförslag? Tveka inte att höra av dig.
Min mail läses varje dag och du hittar adressen här ovan.