Första advent

God morgon!
Dottern väckte oss lagom till julkalendern imorse och visst verkar den lovande? Vi får se hur det utvecklar sig men jag tror absolut att den kan bjuda på en hel del julstämning, precis som en julkalender ska göra.
 
Till frukost blev det saffransgröt med mandel (skriver mer om det imorgon), vörtbröd med ost och skinka, julkaffe och saffransbullar. Självklart har det även öppnats kalendrar och tänts ljus :)
 
Jag önskar er en härlig första advent!
 
 

Postat av: Sara - Ensamstående mamma

Vilken mysig första advent :) Här så ska vi snart ut på julskyltning. Jag hann med en förra helgen och idag är det en annan i min hemby :)

Svar: Vad mysigt! :) Vi tänkte också gå på julskyltningen först men det blåser så förbannat här just nu så det blir tyvärr inte av...
Amandas jul

2013-12-01 @ 13:20:21
URL: http://dolphin.blogg.se/
Postat av: Olivia - LJUVA JUL

Saffransgröt lät så ljuvligt! :) Mysigt ni har det!

Svar: Ja, det var gott :) Ja, advent är alltid myspys :)
Amandas jul

2013-12-01 @ 15:03:22
URL: http://ljuvajul.blogg.se



Skriv din kommenter här:
MEN - Undvik att enbart göra reklam för din hemsida/blogg, dessa kommentarer tas bort direkt.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Kommentar

VÄLKOMMEN
Till Sveriges mysigaste julblogg


[email protected]

Hej!

Denna julblogg startades år 2010 och drivs av mig, Amanda, en tvåbarnsmamma från Hälsingland. Bloggen är som mest aktiv under månaderna september - december då tusentals julälskare tittar in och läser. Jag bjuder på allt från härliga julrecept och tips & trix till tävlingar och recensioner. Allt har såklart med julen att göra :)

Frågor? Samarbetsförslag? Tveka inte att höra av dig.
Min mail läses varje dag och du hittar adressen här ovan.