TÄVLING!

 
Jag lottar nu i samarbete med Lilla Fjärilen Design ut en så kallad "fylla i bok" som heter "Min julbok". Företaget säljer unika presentböcker, gästböcker , roliga "fylla i kort" och härliga receptböcker, mm. Det finns mycket roligt att välja bland och något som passar alla. "Min julbok" kostar 110 kronor och finns att köpa HÄR.
 
 
TÄVLINGSREGLER
 
För en lott:
- Skriv en kommentar och berätta vad som för dig är viktigast när det gäller julen. Är det maten? Julklapparna? Pysslet? Stämningen? Snön? Berätta helt fritt!
 
För fler lotter: (Varje sak ger en extra lott, max tre lotter)
- Gilla Lilla Fjärilens Design på Facebook
- Berätta om tävlingen på din blogg, facebook eller twitter och länka både hit och till Lilla Fjärilen Design  (Du får självklart använda bilden!)
 
 
Tävlingen avslutas måndag 29/10, kl.18.00. 
 

Postat av: Jul i laloland

Jag är med och tävlar - vilket superpris!!!

Det viktigaste för mig med julen är faktiskt att jag känner stämningen i kroppen. Om jag inte gjorde det skulle det inte spela någon roll hur mycket pynt, klappar eller julmust jag hade omkring mig. Sen bidrar ju pysslet, pyntet och musten såklart. Men för mig är känslan den viktigaste!!!


Jag har gillat på facebook(Jessica Amorsken)
och lagt ett inlägg på bloggen

2012-10-23 @ 19:08:42
URL: http://julilaloland.blogspot.se/
Postat av: Jul hos Linda

Jag är självklart med och tävlar! :)

Det viktigaste för mig i juletid är stämningen. Det underbaraste som finns är nog när den där varma känslan sprider sig i magen och man känner sig som ett litet barn igen. Naturligtvis finns det ju vissa stämningshöjare, som glögg, kyla, snö och julpyssel. Att kura ihop sig i soffan med en kopp glögg och en jultidning efter en långpromenad i en frostklädd omgivning är något av det härligaste jag vet.

2012-10-23 @ 21:59:26
URL: http://julhoslinda.blogg.se
Postat av: annette hornback

Det viktigaste på min jul och för att komma i rätt julstämmning är att mina barn kommer hem, helst redan dagen innan så vi kan se på uppesittarkvällen och provsmaka skinkan, Sedan att man sitter och äter den goda maten ihop och bara umgås.

2012-10-23 @ 22:02:41
Postat av: Alli

Det viktigaste under julen för mig är känslan. Lugnt och mysigt med min familj sådär som det känns när man är ute och går i nysnö... allt saktar liksom ner och blir lugnt.
Det och att pyssla och äta hemlagat julgodis med barnen och min man.
Tack för en jättefin och inspirerande blogg!
Kram Alli som nyss hittat julbloggarna! :-)

2012-10-23 @ 22:18:09
Postat av: Helly

Superkul med tävling! Jag är med!
Vad är viktigast när det gäller julen? Det där som inte går att ta på! Det där som vi som julbloggare och andra bara toklängtar efter. Och vad det är, det vet vi inte exakt men julstämning är tyvärr det bästa ordet. Skulle vilja ha ett som verkligen visar vad det är.

Det blir en lott för mig denna gång! Kram :)

2012-10-23 @ 23:15:30
URL: http://hellysjul.blogspot.com
Postat av: Emelie - Emelies Christmas

Jag är med!

När jag var liten kretsade julen mest på vad man skulle önska sig av Tomten och vad som fanns i paketen under granen.
Nu när jag har blivit äldre har jag insett att det inte är viktigt längre. Jag klarar mig faktiskt utan paket.
Nu uppskattar jag istället den underbara julmusiken, den ljuvliga maten och den trevliga stämningen som uppstår när julen når oss.
Det är något med julen som får människor att bli mycket gladare, positivare och trevligare. Julen är magisk... Det är just det jag gillar.

2012-10-23 @ 23:19:22
URL: http://emelieschristmas.blogg.se
Postat av: Matilda

Jag verkligen ÄLSKAR julen och tycker att december är den bästa månaden på året. Snön (om det nu kommer nån i år), julgodiset, glögg, julbaket, julmusik, julklapparna, att gå köpa, göra och slå in andras julklappar, att få vara med familjen, julkalendern, den fina stämningen...

Nu håller jag tummarna för vinst, det verkar ju spm en kul fylla-i-bok!

2012-10-24 @ 06:24:46
URL: http://www.matildasjul.blogspot.com
Postat av: Solbritt

Det viktigaste med julen är att samla hela familjen och äta ett gott julbord. Fördel är om det finns snö ute så belysningen kommer till sin rätt också.

2012-10-24 @ 08:22:05
Postat av: Kia M

Helt klart är jag med :)

På julen är det en självklarhet att jag vill ha min familj runt mig och gärna med respektive och deras föräldrar. Maten/klappar är också ett plus i kanten. Särskilt när man se hur uppskattat allt blir i deras ögon.

2012-10-24 @ 10:15:12
Postat av: Annica L

Stämningen absolut som jobbas upp med pyssel ljus, mys och julhemlisar det är det jag längtar mest till .

2012-10-24 @ 11:03:46
Postat av: cecilia larsson

Jag vill gärna vara med.

Julen är det bästa jag vet och det viktigaste av allt är att jag får fira med mina nära och kära och så älskar jag att pynta huset. Börjar direkt första advent med allt för jag vill njuta av det så länge som möjligt! Kram

2012-10-24 @ 11:28:16
Postat av: Nadia

Jag vill vara med och tävla!
Jag har gillat båda sidor på fb, och delat med mig av tävlingen på min blogg (http://indecicive.blogg.se/2012/october/vinn-fylla-i-boken-min-julbok.html ).

Det viktigaste för mig när det gäller julen är att man firar den tillsammans med de man tycker om, och att alla gör sitt bästa för att komma överens och undvika bråk.
Om man sedan kan få en vit jul är det ett plus eftersom jag innerst inne tycker att det inte är riktig jul om det inte ligger åtminstone någon centimeter snö ute.

2012-10-24 @ 12:18:44
URL: http://indecicive.blogg.se
Postat av: Svensk Jul

Åh vad jag vill vinna denna fina fylla i bok. Så jag är med med 3 lotter :-)

Viktigast är helt klart att stämningen är rätt men ingen julmat, julpyssel,julbakning,tomten,julfilm favoriter,mysfaktorn med tända ljus och julmusiken som får hela kroppen i gungning och julpyntet så blir det ju heller ingen julstämning så allt hör liksom ihop på ett eller annat sätt. Sen sist men inte minst är julen den tid man vill va med nära och kära.

2012-10-24 @ 12:21:21
URL: http://svenskjul.blogspot.se/
Postat av: Jussi

Det viktigaste är stämningen på Julottan.

2012-10-24 @ 13:23:24
Postat av: Johanna - Mitt vinterland

Viktigast för mig är stämningen och att alla är tillsammans och mår bra. Men julpyntet, snön, julmaten, julgodiset, tomten, julfilmerna, julkalendern, ljusen, julklapparna mm är en stor del av allt som gör julen stämningsfull. Så allt det är viktigt för mig :)
Jag gillar på FB!

2012-10-24 @ 13:34:14
URL: http://mittvinterland.blo.gg
Postat av: madelene

Det viktigaste för mig är att man är med dom man älskar och sin familj. Att man har det trevligt och kul ihop under hela dygnet som julafton är.

2012-10-24 @ 18:49:25
Postat av: Tina Carlström

Jag är gärna med.

Jag kan inte fira jul utan mitt Sälen. Samma dag jag föddes (januari 86), togs första spadtaget till familjens hus i Sälen, julen 86 till 2011 har jag alltid firat jul i Sälen. Hela familjen samlas där då vi är utspridda i hela Sverige, och har en fantastisk jul med god mat, klappar och mysigt umgänge. Vi är en stor familj och därför är det så kul när vi alla kan träffas.

Jag har gillat sidan på FB och delat tävlingen samt tipsat om hemsidan. (Tina Carlström). http://www.facebook.com/tina.carlstrom.351

Håller tummarna nu =)

Hälsningar
Tina

2012-10-24 @ 19:14:14
Postat av: Traditioner

Det är helt omöjligt att beskriva en sak som är viktigt med julen. Om regeln ändock var ett ord skulle det nog bli gemensak. Det behöver inte vara familj eller släkt utan snarare allt det runt i kring. I min stad är det fyrväkerier på första advent. Alla som är där- är där för att fira in julen (gemenskap) Träffas med vänner eller familj och baka inför julen ( gemenskap) Gå i kyrkan för att fira jesus födsel ( gemenskap) ÄTa gott med familj och släkt (gemenskap) Änga tanke till medmeniskor och kanske skänka någonting. Julen är nog den allra finaste tiden på året. Alla är viktiga. Även de som står utanför systemet, svenska kyrkan och andra organisationer se till att alla som vill får en skälig jul. För att inte prata om det små barnens längtan efter tomten.

2012-10-24 @ 21:36:40
Postat av: Irene

Viktigaste är att ingen av mina vänner ska behöva vara själv på julafton. Julen för mig handlar om gemenskap.

2012-10-24 @ 21:41:41
Postat av: Titti skarp

hej
trevlig tävling
gillat och delat offentligt på facebook
det viktigaste för mig på julen är att familjen kopplar av undviker stress och dom närmaste i familjen samlas och firar en god jul med god julmat och mys tillsammans och massor av skratt och jag sätter alltid ut det där lilla extra till fåglarna ute så dom också får nåt riktigt gott
Titti skarp

2012-10-25 @ 02:16:49
Postat av: anette nordin

Hej! Jag är med och tävlar,gillar o delar på fb. Det viktigaste för mig på Julen är familjen och att undvika all stress samt njuta av god mat och ha det mysigt tillsammans.Även våra husdjur får något extra gott att äta och så har vi ju julpyntet som jag älskar!!

2012-10-25 @ 04:36:56
Postat av: Carola L

Jag är med!

Det viktigaste med julen är lugnet!

Gillar redan på FB (Carola Lind)
Länk: http://mammamuh.blogg.se/tavla/2012/october/min-julbok.html

2012-10-25 @ 08:55:36
URL: http://mammamuh.blogg.se
Postat av: Kristiina

Det viktigaste med julen är att vara tillsammans <3! Att omge sig, sprida och dela julglädje tillsammans med andra och njuta här och nu!

Gillar på FB (Kristiina Söderström)

Ha en fin dag!

2012-10-25 @ 10:54:33
Postat av: Thereses jul

Det viktigaste för mig vid jul är hela paketet. Tanken bakom julen, gemenskapen, förberedelserna och traditionerna (som är lika viktiga som själva julafton) och sedan maten och gåvorna som en extra liten bonus..

2012-10-25 @ 11:21:17
URL: http://theresesjul.blogspot.com
Postat av: care69

Jag är gärna med!
För mig är "hela kitet" det viktiga. Jag kan redan nu längta till advent när jag får plocka fram stakar och stjärnor och sedan fortsätter det ju med diverse pynt, presenthandlande och pyssel under hela perioden fram till julafton för att kulminera i en dag i gemenskapens tecken med massor av god mat och tindrande ögon. Jag älskar julen!

FB: C Care Regn
Har länkat.
http://care69.blogspot.se/2012/10/29-okt-vinn-min-julbok.html

2012-10-25 @ 12:27:41
URL: http://care69.blogspot.se
Postat av: Annica

Viktigaste för mig är att det ska vara snö ute, maten klarar jag mig och presenter också! bara vara med familjen och se snön falla är ju en speciell känsla.

2012-10-25 @ 14:47:57
URL: http://anniicanilsson.blogg.se
Postat av: Linn

Det viktigaste för mig är helheten. Julen är inte bara en dag för mig. Utan hela december (och även november faktiskt) :)

Nu håller jag tummarna !

2012-10-25 @ 21:48:53
Postat av: Spacegirl

Det viktigaste för mig är att man får umgås med nära & kära.

Har länkat i min blogg
http://spacegirl.blogg.se/tavlingsblogg/2012/october/29-oktober-vinn-julbok.html

2012-10-25 @ 22:39:09
URL: http://spacegirl.blogg.se
Postat av: Anne

Eftersom man har i livet ofta stress och bråttom är julen en möjlighet att stanna och stressa av. Umgås och njuta, pyssla med varandra och ett bra tillfälle att tacka och överraska alla nära och kära.

2012-10-26 @ 08:56:18
Postat av: Nina

Julen för mig är det där underbara pirret i magen, som alltid inväntar sig kring juletid. Förväntan, längtan, för vad som komma skall. Hur man liksom blir barn på nytt och totalt glömmer bort allting annat. Den där livligheten som barn har, blommar upp även hos oss som nu är vuxna. Man stannar upp från vardagen och låter sig kastas med i det som gör en glad och lycklig, dvs gemenskapen, att få tid och rum för de man tycker om. Så, jag måste säga att det viktigaste med julen är känslan. Finns inte känslan där, så spelar varken presenter, mat, snö eller gamla traditioner någon roll. Den rätta känslan måste infinna sig, med andra ord - julkänslan.

Har gillat på Facebook, och även twittrat om detta inlägg här: https://twitter.com/Faleryne/status/261903809545117697

2012-10-26 @ 20:58:16
Postat av: Nathalie Eriksson

Det viktigaste för mig på julen är att barnen har det bra :D Gillar på fb :) (Nathalie Eriksson)

2012-10-27 @ 16:01:41
Postat av: EN MÖLNBOBOS LIV - TRE BLIR FYRA

Just nu känns det som att lugnet och ledigheten är det som lockar mest. Är gravid och känner verkligen att jag behöver få lite ro från jobbet och pendlandet.

I vanliga fall är det att umgås med familjen som är det viktigaste (övrig familj dvs föräldrar, syskon)

Har tipsat här

http://annasbloggtavlingar.wordpress.com/2012/10/27/julbok-2910/

Gillar Lilla fjärilen sen förut på FB, Anna Karlsson

2012-10-27 @ 18:11:38
URL: http://www.annakarlsson.se/blogg/
Postat av: evamar

Jaa, jag är också gärna med!

För mig är det viktigaste med julen familjen och att vi får vara tillsammans!

2012-10-27 @ 19:32:52
Postat av: Camilla W


Förra året klädde jag o dottern på 2 år julgranen ihop. Det var det härligaste jag varit med om på många år! Hoppas på en repris i år :)
Lillasyster är nyfödd så hon kan inte hjälpa till riktigt än.

2012-10-27 @ 20:46:47
Postat av: Linda

Om jag hade fått denna frågan för några år sen hade jag svarat julklapparna, men nu har jag insett att det spelar ingen roll vad jag får om jag inte har mina älskade nära mig, denna jul har jag inte min mamma och pappa med mig på julen men dom finns i mitt hjärta!

2012-10-27 @ 21:22:07
URL: http://www.nattstad.se/LindaLinnros
Postat av: jennie L

Klart att jag vill vara med och prova lyckan! Det allra bästa med julen är att vara tillsammans med familj och vänner, Julmaten och julbaket och alla levande ljus! Jag har 2 bak och mat tokiga blivande kockar hemma hos mig! Mina killar på 3 och 12 är alltid med i köket och hjälper till, julen är extra speciell, och vi forbereder noga! Det skulle vara superkul att ha denna bok att skriva i och sätta in fina billder i och dokumentera alla de härligheter vi tillbereder och bakar i jul! ännu en liten gyllen stund vi kan ha tillsammans vid bordet,med tända ljus och fikamedans vi skriver ! Minnen for livet inte bara när man kikar i boken, men alla dessa underbara stunder i livet som foljer oss i hjärtat!
Jag gillar pa Fb och har tipsat: https://www.facebook.com/jenn.barbados/posts/502677716418395

2012-10-28 @ 06:03:46
Postat av: veronica

jag är jätte gärna med och tävlar.
det viktigaste på julen är ju att familjen är samlad tycker jag. vi har alltid firat hela familjen på julen och det är det man ser fram emot varje år. sen att det är lite snö är ju ett stort plus i kanten så att man får den dära julstämningen också. ;-)

jag har redan gillat på facebook (veronica hedlund)
har även länkat i bloggen
http://minbebis.com/blogg/inka/vinn-julbok/

kram veronica

2012-10-28 @ 09:17:58
URL: http://www.minbebis.com/blogg/inka/
Postat av: Sarah

Det bästa med julen är att få fira den med dom jag älskar allra mest. Att alla är samlade och har det trevligt tillsammans. Ingenting annat spelar egentligen någon roll så länge jag får vara tillsammans med familjen på jul.

2012-10-28 @ 13:45:28
Postat av: Anna

Jag vill självklart vara med och tävla, det bästa med julen är att få vara med familjen. Jag önskar mig bara att min bror är hemma från militären i år!

2012-10-28 @ 14:02:42
Postat av: rebecka

Jag verkligen älskar ALLT som har med julen att göra! Snö, all god mat, massa tända ljus, gemenskapen, att ge och få julklappar och tomten, såklart! :)
Blir helt manisk när man ska ta fram tomtarna och klä granen, man känner sig som en liten 5 åring och det har jag gjort varje år, fast jag är 18 just nu hehe.

2012-10-28 @ 14:20:17
URL: http://rebeckahautanen.blogg.se
Postat av: Anna Josefina

Åh, vilket fint pris! Jag är med!
Jag älskar allt som har med julen att göra. Det bästa med julen är att man får vara med sina nära&kära och ta det lugnt. Jag tycker att julpyntet är jätteviktigt, och roligt dessutom. Julmaten i mängd och massor som står på julbordet, Kalle Ankas jul, Julklappar och Julmusik. Alla mina jular har nästan sett lika ut, och det är själva traditionen som är viktig!

2012-10-28 @ 15:59:18
URL: http://www.annajosefina.blogspot.fi
Postat av: Annika Nilsson

Tack för en fin tävling!

Jag gillar på FB (Annika Nilsson)
Jag har även tipsat och delat tävlingen på FB!

Det bästa med julen är äntligen får jag träffa hela tjocka familjen! Det händer bara en gång per år - vid jul!!!!

Postat av: Johanna

Hej och tack för en super mysig tävling!
Har även gillat på Fb!

Julen har tidigare inte varit så speciell, det har varit kul att träffa släkten och äta god mat. Förra året i September föddes min son Hugo och Julen har nu blivit en av de viktigaste traditionerna att hålla för oss, då vi vill att han ska minnas julen med tydliga traditioner. Dock har man inte riktigt tid att planera och komma ihåga allt man gjort så därför skulle denna boken vara perfekt! Skriva ner det vi gjort nu den andra julen i Hugos liv och låta boken följa oss i kommande jular :)

God Jul (även om det är lite tidigt :))

2012-10-28 @ 17:48:43
URL: http://lantligaasen.blogg.se
Postat av: JENNY ALEXANDERSSON

Jag är med!
Snön är ett måste under jul, annars så blir det ingen mysig stämning. Det mysigaste med jul är nog när hela min familj är samlad & ser på Kalle Anka i lugn & ro.
Dock är jag nog mest ivrig över att få öppna mina julklappar!
Gillar dem redan på fb. (Jenny Alexandersson).
Har bloggat om tävlingen: http://jennystavlingsblogg.blogg.se/2012/october/julbok.html

2012-10-28 @ 18:47:16
URL: http://jennystavlingsblogg.blogg.se
Postat av: E-L

Jag är med. Det vitigaste för mig vid jul är pysslet och julstöket innan julafton. Sen självklart gemenskapen med nära och kära.

2012-10-28 @ 20:22:43
Postat av: Magnus

Viktigast med julen är att få fira hemma och julmaten och självklart sina nära och kära med sig!

2012-10-28 @ 20:22:46
Postat av: Emilia

Jag är med i tävlingen. Det allra viktigaste är att hela familjen är samlad men även stämningen. Julgran, ljus, maten och allt det där. Att alla är lyckliga är också viktigt.

2012-10-28 @ 20:30:43
Postat av: Sanna Westeson

Hej! Jag är gärna med och tävlar. Det absolut viktigaste med Julen för mig är att man får vara med sina nära och kära, ha lediga dagar tillsammans och att man får äta gott och njuta av trevligt sällskap.

2012-10-28 @ 21:08:35
URL: http://westeson.blogg.se
Postat av: Annika

Det ska vara snö på julen och man ska fira tillsammans med sina nära och kära :)

2012-10-28 @ 22:06:11
URL: http://blogofphoto.webblogg.se
Postat av: Sofie

Viktigt för mig är att vara med sina nära,
att dela glädje och lycka med de kära.
Tradition och stämning är skönt,
lite vitt på marken och inte grönt.....

2012-10-29 @ 00:46:41
Postat av: liselotte

Det viktigaste med julen är att alla är samlade,såklart det är gott med mat och roligt med julklappar men det är närheten som jag och min familj gillar.Det är mysigt när vi sitter där och kollar på kalle anka,äter och öppnar julklappar.I min familj kommer hela släkten och det är ju en dag där vi firar att jesus föds.Jul beskrivs med 3 ord:
Kärlek,närhet & lycka

2012-10-29 @ 06:36:05
Postat av: alexandra

1. Det viktigaste för mig under julen är att jag träffar min familj, alla är samlade! Att se och prata med alla och ha en underbart mysig dag tillsammans är för mig det allra viktigaste.

2. Har länkat: http://alexandratkauc.blogg.se/2012/october/tavla-om-min-julbok.html

2012-10-29 @ 11:08:41
Postat av: Lena

Det viktigaste är gemenskapen, att få vara lediga tillsammans och bara få vara med massa barn runt om kring sig med stora förväntningar inom rimliga gränser.

2012-10-29 @ 13:04:52
Postat av: Emma A.

Jag är gärna med och tävlar! Det viktigaste för mig på julen är stämningen helt klart! Alla är så glada och förväntansfulla.

2012-10-29 @ 14:26:06
Postat av: Jessica

Jag vill vara med och tävla! Det bästa på julen är när man klär granen, som tradition och som hjälpmedel klär jag alltid granen med min morfar :) Han betyder sjukt mycket för mig och jag spenderar alltid julen hemma hos honom med resterande av släkten.

2012-10-29 @ 16:32:32
Postat av: J U L I A & E L I N

Jag är jätte gärna med och tävlar!

Det viktigaste för mig med julen är stämningen. Att ha släkten runt omrkring sig, känna doften av varm glögg, föräta sig på pepparkakor, klä granen med familjen, tanken att man aldrig vill äta julmat mer & jämt och ständigt höra någon nynna på klassiska jullåtar. Fast det dåliga med julen, är det som är bra!

2012-11-03 @ 14:46:46
Postat av: Jennifer

Jag är med och tävlar. Det viktigaste med julen är helt enkelt ALLT! Att ge julklappar, stämningen, snön, julpysslet, klä granen, jullåtarna! Jul är det bästa jag vet och jag längtar såååååååå mycket just nu!!

2012-11-03 @ 16:01:10



Skriv din kommenter här:
MEN - Undvik att enbart göra reklam för din hemsida/blogg, dessa kommentarer tas bort direkt.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Kommentar

VÄLKOMMEN
Till Sveriges mysigaste julblogg


[email protected]

Hej!

Denna julblogg startades år 2010 och drivs av mig, Amanda, en tvåbarnsmamma från Hälsingland. Bloggen är som mest aktiv under månaderna september - december då tusentals julälskare tittar in och läser. Jag bjuder på allt från härliga julrecept och tips & trix till tävlingar och recensioner. Allt har såklart med julen att göra :)

Frågor? Samarbetsförslag? Tveka inte att höra av dig.
Min mail läses varje dag och du hittar adressen här ovan.