Åre Chokladfabrik

Åre Chokladfabrik säljer choklad som åtminstone jag ser som väldigt lyxig. Det är en helt perfekt julklapp när man inte riktigt vet vad man ska köpa och det finns en stor variation av smaker och former. Allt från tryfflar till chokladaskar och drickchoklad.
 
Jag har haft turen att få hem ett gäng strutar från Åre Chokladfabrik, rättare sagt alla deras julstrutar. Dessa kostar 59 kronor styck och går att köpa genom deras webshop, men även på olika butiker. Tryfflarna är inslagna i vackert papper och har en fin etikett på sig. En otroligt bra och lyxig julklapp som sagt!
 
 
God jul!
En förpackning som passar till den som gillar variation. Inuti döljer sig mörk chokladkola samt tryfflar som smakar saffran, apelsin, pepparkaka och vanilj. En härlig blandning med goda smaker där alla kan hitta just sin favorit.
 
Glöggtryffel, doppad i mörk choklad
Denna mjuka, krämiga tryffel har ett hårt skal av mörk choklad, vilket ger ett bra tuggmotstånd. Glöggsmaken är framträdande och tillsammans med den mörka chokladen blir det en fantastisk tryffel. Dessa skulle jag först och främst rekommendera till dom som gillar just mörk choklad.
 
Saffranstryffel. doppad i mörk choklad
Även denna tryffel har ett hårt skal och ett krämigt inre. Saffranssmaken är helt fantastisk och är inte bara god, utan känns väldigt lyxig också. En underbar tryffel till saffransälskaren.
 
Marsipan, doppad i mörk choklad
En tryffel till marsipanälskaren. Den söta marsipanen gifter sig väldigt fint med den mörka chokladen och balansen blir heeelt perfekt. MUMS!
 
Knäcktryffel, doppad i ljus choklad
Min personliga favorit. En seg men ändå mjuk tryffel med fantastiska smaker. Innehåller även små bitar av mandel vilket bidrar till ett härligt tuggmotstånd. Otroligt god!
 
Pepparkakstryffel, doppar i ljus choklad
En tryffel som verkligen smälter i munnen på grund av att den är så krämig och mjuk. Pepparkakssmaken är väldigt framträdande och detta är verkligen något för pepparkaksälskaren! Pepparkakor i godisform skulle man kunna säga.
 
 
Självklart fick jag några strutar extra som jag kommer att lotta ut till mina fantastiska läsare! Denna tävling dyker upp lite senare :)

Postat av: Emma says

Godjul-förpackningen kändes ju som en klockren julklapp. Jag brukar ge till mina farföräldrar ett ihopplock av allt möjligt - i en julkorg. Detta känns ju klockrent att stoppa ned i en sådan!

Svar: Ja, absolut! En sån här strut i en julkorg kan inte bli bättre :)
Amandas jul

2012-11-13 @ 11:09:12
URL: http://emmasays.se
Postat av: Jul hos Linda

Åhh, känslan var enorm avund tills jag läste den sista raden! :D Kanske man kan få ha lite tur denna gång och vinna lite choklad. Älskar Åres choklad, dessvärre är det inte jättelätt att få tag på här i Finneland. :)

Svar: Ja, du får hoppas på tur! :) Synd det...men går det inte att beställa från webshopen då? :)
Amandas jul

2012-11-13 @ 13:27:47
URL: http://julhoslinda.blogg.se
Postat av: julmust.blogg.se

Åh gud vad det ser ljuvligt gott ut!

Svar: Ja, och det var det :)
Amandas jul

2012-11-13 @ 16:37:26
URL: http://julmust.blogg.se/
Postat av: Arja Karlsson

Knäcktryffel låter gott.

Svar: Ja, supergott är det!
Amandas jul

2012-12-13 @ 22:33:52



Skriv din kommenter här:
MEN - Undvik att enbart göra reklam för din hemsida/blogg, dessa kommentarer tas bort direkt.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Kommentar

VÄLKOMMEN
Till Sveriges mysigaste julblogg


[email protected]

Hej!

Denna julblogg startades år 2010 och drivs av mig, Amanda, en tvåbarnsmamma från Hälsingland. Bloggen är som mest aktiv under månaderna september - december då tusentals julälskare tittar in och läser. Jag bjuder på allt från härliga julrecept och tips & trix till tävlingar och recensioner. Allt har såklart med julen att göra :)

Frågor? Samarbetsförslag? Tveka inte att höra av dig.
Min mail läses varje dag och du hittar adressen här ovan.