Första november - Julskämt.

Ja, idag är det första november och julen tar snart sin början.
Det har redan börjat plockas fram julpynt och dylikt på butiker som DollarStore och Rusta.
Det är alltid dom brukar vara först, och visst känner man stämningen :)

Jag tänkte börja denna vackra månad med några julskämt som jag hoppas ni uppskattar!


- Är du klar med julgodiset?
- Ja, men det tog nästan knäcken på mig!


 
- Hade du en stressig jul?
- Ja, den tog musten ur mig.



 
- Vad gör orkestern den 23:e december?
- De har julstämning.


 
- Varför är julen som en dag på jobbet?
- För att det är du som gör allt jobb, medan det är den feta gubben i kostymen som tar åt sig äran.


 
- Var det många som dansade runt granen?
- Nä, inte en kotte.


 
- Hur går det för Lucia i år?
- Lysande!


 
- Det är flera meter snö utanför!
- Ah, du driver med mig!


 
- Varför kom inte tomten till er i år?
- Han hade klappat ihop!


 
- Tomten mådde visst inte så bra.
- Nä, han säckade ihop!
 

 
- Vad äter snögubben till frukost?
- Snö-flingor!



Källa: Juligen.se

Postat av: benai

bra skämt, verkligen fin blogg :)

2010-11-01 @ 10:36:34
URL: http://benai.bloggat.me
Postat av: Elin

Jätte fin blogg ! Tycker den med "den feta gubben i kostymen" var bra ! :)

2010-11-01 @ 10:45:14
URL: http://twilightnews.webblogg.se/
Postat av: Fotograf Matilda Bäcker

Åh jag älskar julen! Haha roliga julskämt :D

2010-11-01 @ 10:53:54
URL: http://matildabacker.blogg.se/
Postat av: H E R T A

fin blogg!

2010-11-01 @ 12:23:39
URL: http://hertassjostrand.blogg.se/



Skriv din kommenter här:
MEN - Undvik att enbart göra reklam för din hemsida/blogg, dessa kommentarer tas bort direkt.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Kommentar

VÄLKOMMEN
Till Sveriges mysigaste julblogg


[email protected]

Hej!

Denna julblogg startades år 2010 och drivs av mig, Amanda, en tvåbarnsmamma från Hälsingland. Bloggen är som mest aktiv under månaderna september - december då tusentals julälskare tittar in och läser. Jag bjuder på allt från härliga julrecept och tips & trix till tävlingar och recensioner. Allt har såklart med julen att göra :)

Frågor? Samarbetsförslag? Tveka inte att höra av dig.
Min mail läses varje dag och du hittar adressen här ovan.