Glögg spetsad med whisky

Whisky tillsätts i allt möjligt nu för tiden. Praliner, annat godis, marmelader och framför allt drycker. För ett tag sedan fick jag en flaska Herrgårdsglögg hemskickad. En glögg spetsad med whisky och alltså något för whiskyälskaren.
 
 
Flaskan är på en halvliter och kostar 77 kronor på systembolaget. Med tanke på att den har en alkoholhalt på hela 20 % så tycker jag att det är ett bra pris. Sedan skadar det ju inte heller att etiketten är superläcker. Det är en flaska man vill ha framme helt enkelt.
 
Som jag skrev så är detta en glögg för whiskyälskaren. Eftersmaken är lätt rökig och glöggen smakar....starkt. Tyvärr blir det lite väl starkt och glöggsmaken har svårt att komma fram eftersom alkoholen har ett sådant övertag. Whiskysmaken är dock tydlig men det borde ju egentligen vara tvärtom. Tydlig glöggsmak och lite whiskysmak. Nu blir det istället mycket whisky och lite glögg.
 
Glöggen är ändå god och den otydliga glöggsmaken kan mycket väl också bero på att det är en vit glögg och då brukar det vara svårt att få till någon riktig glöggkänsla. Jag står dock fast vid att detta är något för whiskyälskaren, kanske i julklapp till och med?
 
Betyg: 3/5

Postat av: vanja

sv: tack :)

åh vilken härlig blogg

Svar: tack! :)
Amandas jul

2013-10-24 @ 17:14:54
URL: http://vvanja.blogg.se
Postat av: Michelle

Bra och väl skriven recension! Älskar också etiketten.

Svar: Tack! Ja visst är den fin :)
Amandas jul

2013-10-25 @ 12:04:56
URL: http://mychristmasstory.blogg.se/



Skriv din kommenter här:
MEN - Undvik att enbart göra reklam för din hemsida/blogg, dessa kommentarer tas bort direkt.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Kommentar

VÄLKOMMEN
Till Sveriges mysigaste julblogg


[email protected]

Hej!

Denna julblogg startades år 2010 och drivs av mig, Amanda, en tvåbarnsmamma från Hälsingland. Bloggen är som mest aktiv under månaderna september - december då tusentals julälskare tittar in och läser. Jag bjuder på allt från härliga julrecept och tips & trix till tävlingar och recensioner. Allt har såklart med julen att göra :)

Frågor? Samarbetsförslag? Tveka inte att höra av dig.
Min mail läses varje dag och du hittar adressen här ovan.