Saffransbak

Hej!
Idag bjöd jag över svägerskan och hennes 10-åring på saffransbak. Vi bakade både traditionella lussekatter och saffransbullar med vanilj. Tyvärr var jag alldeles för stressad när jag gjorde degen till vaniljbullarna så jag råkade "förstöra" jästen, vilket bidrog till att bullarna smakade i princip enbart deg. Meeeen, man kan inte lyckas med allt kom vi fram till ;)
 
Lussekatterna blev dock hur bra som helst och den degen jäste bra som ni ser här nedanför. Katterna blev saftiga och goda och jag har haft en riktigt härlig dag. Nu ska jag läsa lite bloggar innan det blir middag och imorgon slänger jag nog fram lite adventsljusstakar :)
 
En vecka kvar nu hörrni!
 
 
 
 
 
 

Postat av: Frida

Hej! Vilken mysig blogg, jag älskar också julen och allt som hör till den! =)

Jag blir så nyfiken på vem du är, det känns nästan lite mystiskt när man bläddrar igenom alla inläggen. Inga bilder på dig, ingen info som jag hittar på iaf. Hihi, nyfiken i en strut du vet... ;-) Jobbar du och med vad i så fall? Måste vara underbart att ha så mkt tid att pyssla, det skulle jag också vilja ha.

Hit kommer jag gå in och läsa fler ggr. =) //Frida

Svar: Hej! Tack, vad kul att du gillar bloggen :)Haha, ja, jag har hittils varit väldigt anonym, men börjar sakta men säkert bli mer personlig och snart dyker det säkert upp en bild på mig också ;) Jag har precis blivit arbetslös så just nu blir det mycket tid hemma, när jag inte jobbar extra på en förskola. Självklart är det tråkigt att vara arbetslös men samtidigt skönt nu när det är juletider :)

Kul att du tittade hit! Och ja, mer personligt kommer så håll ut! ;)
Amandas jul

2012-11-25 @ 18:31:09
Postat av: Maries strålande jul

Åh så mysigt att baka lussekatter och så gott sedan, nu längtar jag ännu mer!

Svar: Ja, supermysigt!
Amandas jul

2012-11-25 @ 20:37:03
URL: http://julen.gladers.net
Postat av: vita_margarita

Härligt. För mig blir det lussebullsbak nästa helg, hinner inte före.

Tack för en mysig blogg, läser ofta :-)

Svar: Det fungerar ju lika bra nästa helg :)
Tack så mycket! Kul att du gillar den :)
Amandas jul

2012-11-26 @ 06:17:10
URL: http://vitamargarita.blogspot.com/
Postat av: Marie

Ohh så gott

2012-11-26 @ 13:40:56
URL: http://myflowergirl.blogg.se
Postat av: Emelie - Emelies Christmas

Mums :D

2012-11-27 @ 13:00:54
URL: http://emelieschristmas.blogg.se



Skriv din kommenter här:
MEN - Undvik att enbart göra reklam för din hemsida/blogg, dessa kommentarer tas bort direkt.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Kommentar

VÄLKOMMEN
Till Sveriges mysigaste julblogg


[email protected]

Hej!

Denna julblogg startades år 2010 och drivs av mig, Amanda, en tvåbarnsmamma från Hälsingland. Bloggen är som mest aktiv under månaderna september - december då tusentals julälskare tittar in och läser. Jag bjuder på allt från härliga julrecept och tips & trix till tävlingar och recensioner. Allt har såklart med julen att göra :)

Frågor? Samarbetsförslag? Tveka inte att höra av dig.
Min mail läses varje dag och du hittar adressen här ovan.