Oreofudge

Hej på er!
Jag älskar denna tid när det verkligen är "okej" att baka baka baka. Idag gjorde jag en supergod fudge med oreo. Jag har aldrig tidigare gjort fudge faktiskt men efter att ha gjort denna kommer jag definitivt att prova ännu fler varianter och smaker.
 
 
Oreofudge:
Ingredienser:
400 g mjölkchoklad
1 burk kondenserad mjölk
1 pkt Oreokakor
 
Gör såhär:
Smält chokladen långsamt över vattenbad. Häll sedan i burken med den kondenserade mjölken och rör om.
Hacka oreokakorna i småbitar och häll ner 2/3 i smeten.
Häll upp smeten i en form (ca 25x25 cm) med bakplåtspapper. Strö över resten av oreokakorna. 
Ställ i kylskåp för att stelna i ett par timmar och skär sedan upp i bitar.
 



Postat av: Jessica

Hehe, det här var ett recept som passar mig känner jag. Både för att det är relativt okomplicerat och för att fudge och oreos är uuuunderbart jue!

2015-12-01 @ 12:27:28
URL: http://www.babyitscoldoutside.se



Skriv din kommenter här:
MEN - Undvik att enbart göra reklam för din hemsida/blogg, dessa kommentarer tas bort direkt.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Kommentar

VÄLKOMMEN
Till Sveriges mysigaste julblogg


[email protected]

Hej!

Denna julblogg startades år 2010 och drivs av mig, Amanda, en tvåbarnsmamma från Hälsingland. Bloggen är som mest aktiv under månaderna september - december då tusentals julälskare tittar in och läser. Jag bjuder på allt från härliga julrecept och tips & trix till tävlingar och recensioner. Allt har såklart med julen att göra :)

Frågor? Samarbetsförslag? Tveka inte att höra av dig.
Min mail läses varje dag och du hittar adressen här ovan.