Första frosten

....nä, inte riktigt än men det är inte långt ifrån nu.
Igårmorse var det 0,4 grader ute när jag och dottern klev upp. Jag har bläddrat tillbaka i arkivet och såg att första frosten kom 20:e och 21:a september de senaste två åren. Det är med andra ord nära nu skulle jag tippa på. Vi har dock fantastiskt vackra dagar och man kan utan problem gå runt i t-shirt utomhus när det är som varmast om dagarna.
 
För övrigt är det inte så mycket jul ännu. Jag var på Dollarstore häromdagen för att se ifall de börjat plocka fram några prylar, men nä, inte än. Förra året var det i slutet av september som julsakerna kom fram så även där är det nog inte långt kvar.
 
Bloggen ligger lite på is än och det blir inte så mycket tid över heller om dagarna med en lekfull ettåring här hemma, och så en bebis i magen på det. Vi får se hur mycket jag hinner med i år helt enkelt, ska i alla fall försöka bli bättre på att kommentera era bloggar, för läser det gör jag!
 
Förresten....kom ihåg att rösta idag!
 
 
Suget efter risgrynsgröt börjar dock sätta in nu känner jag.....

Postat av: Linnea

Samma här, risgrynsgröt är ju så gott.. men själv åt man första gången redan i augusti i år. Man är ju som man är.. ;-)

2014-09-14 @ 13:53:35
URL: http://www.minjuljul.blogspot.se
Postat av: johanna

Jag längtar verkligen efter första frosten, den kan verkligen få komma nu!

2014-09-14 @ 14:13:12
URL: http://arildsdottir.blogg.se
Postat av: Annie

Jag stötte på julsaker/julstämning i en affär idag - ska blogga om det! Längtar till Dollarstore kör igång med sina julgrejor!

2014-09-14 @ 18:34:26
URL: http://varanlillavra.blogspot.se/
Postat av: Johanna (Johannas julblogg)

Sen förra julen har vi fått Dollarstore till vår ort, jag ser verkligen fram emot att julsortimentet dyker upp!

2014-09-14 @ 21:22:09
URL: http://livet-enligt-johanna.blogspot.com



Skriv din kommenter här:
MEN - Undvik att enbart göra reklam för din hemsida/blogg, dessa kommentarer tas bort direkt.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Kommentar

VÄLKOMMEN
Till Sveriges mysigaste julblogg


[email protected]

Hej!

Denna julblogg startades år 2010 och drivs av mig, Amanda, en tvåbarnsmamma från Hälsingland. Bloggen är som mest aktiv under månaderna september - december då tusentals julälskare tittar in och läser. Jag bjuder på allt från härliga julrecept och tips & trix till tävlingar och recensioner. Allt har såklart med julen att göra :)

Frågor? Samarbetsförslag? Tveka inte att höra av dig.
Min mail läses varje dag och du hittar adressen här ovan.