Pernillas julgodis

För tre år sedan släppte Pernilla Wahlgren boken "Pernillas jul" och i år är det åter igen dags för en julbok från henne, denna gång "Pernillas julgodis". Jag är ett stort fan av Pernilla Wahlgren och förknippar verkligen henne med julen. Hon är mysig och folkkär och böckerna hon släppt hittills har varit stora favoriter här hemma så jag hade höga förväntningar även på denna bok.
 
 
Semic förlag
 
Om vi börjar med omslaget så är det en bild på Pernilla själv omgiven av en massa godsaker. Hon strålar verkligen och hennes kläder gör så att man direkt förstår att detta handlar om just julen. Boken börjar med ett förord och fortsätter sedan med en herrans massa smaskiga recept som är uppdelade under olika katergorier - bland annat "Chokladigt", "Barnsligt gott" och "Raw - supergodis". Just Raw-kategorin tyckte jag var lite otippad men väldigt kul då många just efterfrågar lite nyttigare godis nu för tiden. Man får bland annat recept på Raw-knäck och Raw-tryffel och även gojibollar som låter fantastiskt gott. 
 
Pernilla Wahlgren har även en varm relation till Italien så det finns en del italienska recept i boken också, till exempel italiensk nougat. Jag gillar verkligen variationen på recept och att det inte bara är det där tradtionella godiset som man kan hitta i var och varannan receptbok. Sedan älskar jag verkligen bilderna som är mycket på henne själv och hennes familj. Det känns naturligt och man blir glad av deras glädje. 
 
Något jag uppskattar och som även Pernilla gjort i denna bok är att bjuda på en hel del tips och trix, i detta fall i slutet av boken. Man får bland annat läsa om hur man smälter choklad på bästa sätt och hur man gör kulprovet. En perfekt lathund såhär i juletider.
 
"Pernillas julgodis" levde verkligen upp till mina förväntningar och jag rekommenderar den helt klart. Eftersom boken endast ligger på 115 kronor hos Bokus är det liksom ingenting att fundera på heller.

Postat av: johanna

Har inte kollat in hennes böcker alls faktiskt, men 115 kr var ju verkligen ett bra pris :)

2014-10-22 @ 10:47:09
URL: http://www.arildsdottir.blogg.se



Skriv din kommenter här:
MEN - Undvik att enbart göra reklam för din hemsida/blogg, dessa kommentarer tas bort direkt.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Kommentar

VÄLKOMMEN
Till Sveriges mysigaste julblogg


[email protected]

Hej!

Denna julblogg startades år 2010 och drivs av mig, Amanda, en tvåbarnsmamma från Hälsingland. Bloggen är som mest aktiv under månaderna september - december då tusentals julälskare tittar in och läser. Jag bjuder på allt från härliga julrecept och tips & trix till tävlingar och recensioner. Allt har såklart med julen att göra :)

Frågor? Samarbetsförslag? Tveka inte att höra av dig.
Min mail läses varje dag och du hittar adressen här ovan.