Julmust

Hej på er!
De senaste dagarna har kantats av magsjuka och förkylning så därför har det varit stilla här. Jag kommer dock inte att mata på med flera inlägg per dag eftersom tiden inte finns till det. Detta år kommer jag att uppdatera när jag har något att komma med helt enkelt, hoppas ni vill haka på ändå :)
 
Nu är det verkligen jul i matbutikerna. Det finns allt från saffransgifflar och Ballerina pepparkaka till Risifrutti saffransguld och julmust i määäängder. Och äntligen, ja, ÄNTLIGEN finns mina julmustfavoriter i hyllan. Vasas Special julmust och självklart Zeunerts. Dessa är lite mer "vuxna" i smaken och i jämförelse med dessa blir Apotekarnes och Nygårdas lite blaskiga. Men men, smaken är som baken - delad :)
 
Vilken julmust är er favorit?
 
 Ser ni Apotekarnes årsmust där åt höger? Jag återkommer så fort jag hunnit smaka den!

Postat av: victorias jul

Zenunerts är bäst. Tycker den inte känns lika söt som de andra julmusten. Jobbigt med magsjuka

2014-10-19 @ 14:43:30
URL: http://victoriajul.blogg.se
Postat av: Camilla

Vasa Bryggeriers julmust "gammeldags", mmmm! Krya på dig!

2014-10-19 @ 21:48:30
URL: http://radhuslivet.blogg.se
Postat av: Jul hos Linda

Ja, här i Finland är vi ju inte bortskämda med några valmöjligheter när det gäller must. Finns typ bara Stockmos och nåt enstaka annat billigt märke som tyvärr smakar ganska blaskigt. Men jag köpte Zeunerts must när jag var i Sverige kring påsk, och den smakade verkligen underbart.

2014-10-20 @ 06:42:06
URL: http://julhoslinda.blogg.se
Postat av: Josefine

Åh de där måste jag köpa och smaka! :)

2014-10-20 @ 14:42:49
URL: http://www.nattstad.se/josefinesjul



Skriv din kommenter här:
MEN - Undvik att enbart göra reklam för din hemsida/blogg, dessa kommentarer tas bort direkt.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Kommentar

VÄLKOMMEN
Till Sveriges mysigaste julblogg


[email protected]

Hej!

Denna julblogg startades år 2010 och drivs av mig, Amanda, en tvåbarnsmamma från Hälsingland. Bloggen är som mest aktiv under månaderna september - december då tusentals julälskare tittar in och läser. Jag bjuder på allt från härliga julrecept och tips & trix till tävlingar och recensioner. Allt har såklart med julen att göra :)

Frågor? Samarbetsförslag? Tveka inte att höra av dig.
Min mail läses varje dag och du hittar adressen här ovan.