En smällkaramell från Saturnus

Häromdagen dök det upp en riktig smällkaramell (ja, bokstavligt talat) här hemma. Denna smällkaramell innehöll Saturnus glöggnyheter plus två glöggmuggar, pepparkakor från Nyåkers och saffran från Kockens. Att just dessa prylar var medskickade beror på att årets glögg har smak av just pepparkaka och saffran och Saturnus samarbetar i år med Nyåkers och Kockens. 
 
 
Saturnus glöggnyheter är alltid spännande att prova eftersom dom alltid kommer med nya smaker. För två år sedan var det till exempel hallonlakritsskalle och förra året delicatoboll. I år har dom valt att ha lite mer juliga smaker på sin glögg och eftersom jag både älskar pepparkakor och saffran hade jag höga förväntningar.
 
Pepparkaksglöggen doftade verkligen glögg när man öppnade korken och värmde på. Smaken var god men just pepparkakssmaken hade svårt att komma fram och det smakade mest tradtionell glögg. Lite väl mycket saftsmak tyckte sambon som helst föredrar starkvinsglögg. Jag tyckte dock den var bra men hade som sagt gärna velat ha mer pepparkaka.
 
Saffransglöggen är ju en vit glögg och just vita glöggar brukar ha svårt att få fram glöggkryddorna, vilket också märktes i denna. Det doftade mycket saffran om glöggen men smaken var väldigt tunn och trots att eftersmaken påminde om lussebulle var det inte mycket saffranssmak just när man drack den. Sedan tyckte jag även att den var lite sur på något sätt. Nja, en glögg som går att dricka men inte mer än så. 
 
Sammanfattningsvis så var pepparkaksglöggen bättre än saffransglöggen men det hade jag också förväntat mig med tanke på att röd glögg i 9 av10 fall är bättre än vit. Det var dock inga wow-glöggar från Saturnus detta år men jag kommer att köpa på mig ett par flaskor av deras alkoholfria God jul-glögg istället för det är helt klart min favorit i alla kategorier.

Postat av: johanna

Vad härligt :) Jag har också dom glöggsmakerna hemma, ska ta och testa dom och se hur dom smakar sen :)

2014-10-27 @ 10:58:59
URL: http://www.arildsdottir.blogg.se
Postat av: Ellen

Åh detta vill jag smaka, har dock inte sett mer än julmust och vanliga skummtomtar i butik ännu..

2014-10-28 @ 14:59:36
URL: http://nattstad.se/eschutz



Skriv din kommenter här:
MEN - Undvik att enbart göra reklam för din hemsida/blogg, dessa kommentarer tas bort direkt.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Kommentar

VÄLKOMMEN
Till Sveriges mysigaste julblogg


[email protected]

Hej!

Denna julblogg startades år 2010 och drivs av mig, Amanda, en tvåbarnsmamma från Hälsingland. Bloggen är som mest aktiv under månaderna september - december då tusentals julälskare tittar in och läser. Jag bjuder på allt från härliga julrecept och tips & trix till tävlingar och recensioner. Allt har såklart med julen att göra :)

Frågor? Samarbetsförslag? Tveka inte att höra av dig.
Min mail läses varje dag och du hittar adressen här ovan.