Årets julöl från Carlsberg

Jag har märkt att det finns oändligt mycket julöl ute på marknaden. Jag skrev tidigare om ett lass jag fick hemskickat och inte långt därefter kom det ännu ett paket fullt med julöl. För mig som älskar julen får det gärna finnas hur mycket som helst, men det är fascinerande hur man kan göra så många olika sorter av just öl.
 
Denna gång var det Carlsberg som stod för ölleveransen.
 
 
Carlsberg står i år för premiären av Sveriges första alkoholfria julöl. ÄNTLIGEN liksom, varför har man inte kommit på detta tidigare? Ölen heter Eriksberg julbordslager och passar som namnet antyder alldeles utmärkt till just julmaten. Jag uppskattar verkligen alkoholfria alternativ och detta är något som helt klart passar mig.
 
Carlsbergs övriga julöl detta år är dessa:
 
Pripps Blå Julöl - En julöl som inte är lika tung som många andra julöl. Finns både som starköl och lättöl och säljs på burk.
 
Jacobsen Golden Naked Christmas Ale - En härligt stor flaska på 75 cl. Fin kvalité och smakrik med dofter av kanel, vanilj, citrusfrukter och lakrits.
 
Eriksberg Julöl - Ett fylligt julöl med mycket smak. Passar bra till julens delikatesser och goda tilltugg. 
 
Falcon Julöl - Ett smakrikt julöl som är en av Sveriges mest populäraste julöl. Finns både som starköl och folköl.
 
Falon Julmumma - En julöl som passar utmärkt innan julbordet eller som alternativ till öl, glögg eller julmust. Rund och fyllig smak med mild beska i eftersmaken.




Skriv din kommenter här:
MEN - Undvik att enbart göra reklam för din hemsida/blogg, dessa kommentarer tas bort direkt.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Kommentar

VÄLKOMMEN
Till Sveriges mysigaste julblogg


[email protected]

Hej!

Denna julblogg startades år 2010 och drivs av mig, Amanda, en tvåbarnsmamma från Hälsingland. Bloggen är som mest aktiv under månaderna september - december då tusentals julälskare tittar in och läser. Jag bjuder på allt från härliga julrecept och tips & trix till tävlingar och recensioner. Allt har såklart med julen att göra :)

Frågor? Samarbetsförslag? Tveka inte att höra av dig.
Min mail läses varje dag och du hittar adressen här ovan.