Årets nyheter från Dufvenkrooks

Glögg glögg glögg....och självklart har jag smakat årets glögg från Dufvenkrooks även i år. 
 
 
Samtliga av dessa glöggar är lättvinsglögg med en alkoholhalt på 2,2 %. 
 
Fikon & Portvin är en nyhet för i år och här hemma kunde vi konstatera ganska fort att den smakade rätt....skumt. Ja, det var svårt att sätta fingret på vad den egentligen smakade men det var ingenting som föll oss i smaken tyvärr. Smaken känns vuxen, vilket det såklart inte är något fel i, men eftersom det är en lättvinsglögg hade jag förväntat mig mindre alkoholsmak, men nu var det snarare för mycket. Man kände av både fikon och portvin men kombon....njaeee...
 
Originalglöggen var mild, nästan för mild, men hade ändå rätt glöggsmak trots att det gärna hade fått kännas lite tydligare. Inga krussiduller kring denna glögg alltså.
 
Den ekologiska glöggen påminde mycket om originalglöggen men som i Fikon & Portvinsglöggen tyckte jag att det fanns en obehaglig bismak och det var synd just för att den som sagt är ekologisk.
 
Nästa år hoppas jag på att Dufvenkrooks vågar ta ut svängarna ännu mer för årets glögg är ingen succé i mina ögon. Tur dom har mycket god glögg annars som finns varje år i butikerna.
 
Det är inte bara glögg som Dufvenkrooks lanserat i år utan dom har även gjort egna pepparkakor. I en liten plåtburk får man små, tunna pepparkakor och vi tyckte att dom var riktigt goda men kanske inte värd priset. Det kan dock vara något att ha framme till gottebordet eller när man har adventsbjudning, men att köpa en liten burk bara ändå? Nä.
 
 




Skriv din kommenter här:
MEN - Undvik att enbart göra reklam för din hemsida/blogg, dessa kommentarer tas bort direkt.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Kommentar

VÄLKOMMEN
Till Sveriges mysigaste julblogg


[email protected]

Hej!

Denna julblogg startades år 2010 och drivs av mig, Amanda, en tvåbarnsmamma från Hälsingland. Bloggen är som mest aktiv under månaderna september - december då tusentals julälskare tittar in och läser. Jag bjuder på allt från härliga julrecept och tips & trix till tävlingar och recensioner. Allt har såklart med julen att göra :)

Frågor? Samarbetsförslag? Tveka inte att höra av dig.
Min mail läses varje dag och du hittar adressen här ovan.