Jul-te

Hej!
Igår skrev jag ju att det är dags för te-säsongen att starta och därför valde jag att plocka fram mina jul-teér imorse. Jag skriver om jul-te varje år men det är helt enkelt för att jag inte kan få nog. Det finns så otroligt många sorter nu för tiden att köpa och jag har lyckats införskaffa ett helt gäng de senaste åren. Trots att vissa utav teérna passerat utgångsdatumet för längesen så tycker jag ändå att smakerna finns kvar fortfarande och det är måååånga härliga julkryddor som både doftar och smakar jul.

 
Dessa jul-teér är de jag har hemma just nu. Favoriten är helt klart Cozy christmas som jag köpte på Indiska. Sedan gillar jag teérna jag fick från Kronans droghandel förra året. Får se om det kommer några nya te-smaker från dom denna jul eller om det blir samma. 
 
Har ni något smaskigt jul-te hemma? Man kan aldrig ha för mycket te hemma så kom gärna med tips! :)
 
 

Postat av: Andrea

Tack för en mysig julblogg. Skönt att se att det är fler än jag som längtar till julen. När jag nämner det hemma tittar alla på mig som om jag är galen. Och nu blev jag sugen på lusse teet!

Svar: Tack för att du läser! :) Ja, man har inte så många med sig här hemma innan november, så det är tur att det finns likasinnade på nätet istället :)
Amandas jul

2013-09-19 @ 12:30:30
Postat av: Maries strålande jul

Visst är det extra mysigt med julkryddade teer.

Svar: Ja, dofterna som sprider sig är helt underbara :)
Amandas jul

2013-09-19 @ 13:49:22
URL: http://julen.gladers.net
Postat av: Jul hos Linda

Är så glad att du är igång med bloggandet igen! Jag har inte plockat fram mina julteer ännu, men jag drogar chaite (både svart och grönt från Clipper) mååånga gånger om dagen :) Ska prova Cozy Cristmas om det finns i sortimentet i år också!

Svar: Men tack Linda! :) Chaite har jag hört mycket bra om så det ska jag nog införskaffa, tack för tipset! Ja, gör det, det har funnits de två senaste åren så det dyker nog upp på Indiska i år också :)
Amandas jul

2013-09-19 @ 15:04:15
URL: http://julhoslinda.blogg.se
Postat av: C

Har ett från Kusmi, som rätt och slätt heter "christmas tea". Det är min absoluta favorit till jul! Har dessutom olika sorter köpta på marknad, med varierande kvalitet, men ett med mycket kryddnejlika som är ljuvligt. :)

Svar: Låter intressant! Tack för tipset :) Ja, finns mycket roliga sorter på marknader och dylikt så jag får hålla utkik i år! :)
Amandas jul

2013-09-19 @ 17:12:13
URL: http://decemberljus.blogg.se
Postat av: Lisas Vinterland

Jag tyckte teerna från kronans var ganska smaklösa! Men lussebulleté vore något att testa!

Svar: Tråkigt att du tyckte det! Ja, lussebullsteét smakar verkligen lussebulle så det rekommenderar jag :)
Amandas jul

2013-09-19 @ 17:24:06
URL: http://lisasvinterland.blogspot.com
Postat av: Evelina

Twinings har ett underbart "indian chai" som påste! Smakar och doftar pepperkaka.. Går alldeles utmärkt att göra chailatte på också.. MUMS!

Svar: Tack för tipset! :) Ska absolut kolla upp det!
Amandas jul

2013-09-19 @ 18:10:30
Postat av: Axelina

Förra året köpte jag några julteer från Zmaka.se, jättegoda teer med ljuvliga namn! Ser att de fått in massor av nya julsmaker nu, värt ett besök :)

Svar: Spännande! Ska absolut in och kika :)
Amandas jul

2013-09-19 @ 19:27:21
URL: http://ourchristmas.blogg.se
Postat av: Olivia

Lussete lät jättegott, vart köpte du det? :)

Svar: Jag köpte det på Kahls the och kaffehandel :)
Amandas jul

2013-09-19 @ 20:20:28
URL: http://ljuvajul.blogg.se
Postat av: Victorias Jul

Vad gott med the

Svar: Ja, det är ju det :)
Amandas jul

2013-09-26 @ 14:18:33
URL: http://victoriajul.blogg.se



Skriv din kommenter här:
MEN - Undvik att enbart göra reklam för din hemsida/blogg, dessa kommentarer tas bort direkt.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Kommentar

VÄLKOMMEN
Till Sveriges mysigaste julblogg


[email protected]

Hej!

Denna julblogg startades år 2010 och drivs av mig, Amanda, en tvåbarnsmamma från Hälsingland. Bloggen är som mest aktiv under månaderna september - december då tusentals julälskare tittar in och läser. Jag bjuder på allt från härliga julrecept och tips & trix till tävlingar och recensioner. Allt har såklart med julen att göra :)

Frågor? Samarbetsförslag? Tveka inte att höra av dig.
Min mail läses varje dag och du hittar adressen här ovan.