Ripa glögg

Tillsammans med glöggen från Tegnér & Son kom även två flaskor med Ripa Glögg. En flaska med Vinglögg utan tillsatt socker och en Glüwein med smak av citrus. Fina flaskor med ett innehåll som lockade. För det gör ju alltid glögg? :)
 
 
Vinglögg, Utan tillsatt socker, 12,5 %
Jag uppskattar att det finns alternativ där man minskat på sockret rejält. Jag skrev tidigare om Gilles pepparkakor utan tillsatt socker och detta är alltså en glögg utan tillsatt socker. Jag var lite skeptisk till en början eftersom jag vill att en glögg ska vara söt och jag hade svårt att tänka mig att detta skulle vara något.
 
Jag och sambon hade lite skilda åsikter angående om man kände att glöggen innehöll mindre socker eller inte. Personligen tyckte jag att det kändes, glöggen var mindre söt och mer stark. Sambon tyckte dock att det inte var någon större skillnad men då gillar ju även han lite starkare glögg, så det kan ju bero på det med.
 
Glöggsmaken var dock bra och det både smakade och doftade glögg. Precis som det ska vara alltså.
 
Betyg: 3,5/5
 
Glüwein, Med smak av finaste kryddor och citrus, 8,5 %
Denna flaska fick jag hemskickad även förra året och åsikterna är egentligen detsamma. Glöggsmaken är alldeles för tunn och citrusen framträder för mycket för att det ska kännas som en glögg. Det blir för syrligt och man känner inte av dom där traditionella glöggkryddorna som man vill känna.
 
En dryck som går att dricka men som jag inte skulle klassa som glögg, eller ja, Glüwein. För tunn smak och för mycket citrus helt enkelt.
 
Betyg: 2/5
 

Postat av: elin stridh

gott ;D
Vinn biljetter till Rosa Bandet galan och hotell och till Stockholm hos mig :)

2013-10-23 @ 12:41:56
URL: http://elincecilia.com/
Postat av: Lina

SV: Kul att vara tillbaka, jag har julbloggesekten! ;)

Svar: :D
Amandas jul

2013-10-23 @ 14:12:07
URL: http://sagojul.blogspot.com
Postat av: Annika

Tyckte inte riktigt om glöggen....saknade den där speciella smaken som glöggen har (förmodligen sockret)Får väl spetsa den med något gott kanske ;)

Svar: Hehe ja, spetsa funkar alltid ;)
Amandas jul

2013-10-25 @ 08:49:15



Skriv din kommenter här:
MEN - Undvik att enbart göra reklam för din hemsida/blogg, dessa kommentarer tas bort direkt.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Kommentar

VÄLKOMMEN
Till Sveriges mysigaste julblogg


[email protected]

Hej!

Denna julblogg startades år 2010 och drivs av mig, Amanda, en tvåbarnsmamma från Hälsingland. Bloggen är som mest aktiv under månaderna september - december då tusentals julälskare tittar in och läser. Jag bjuder på allt från härliga julrecept och tips & trix till tävlingar och recensioner. Allt har såklart med julen att göra :)

Frågor? Samarbetsförslag? Tveka inte att höra av dig.
Min mail läses varje dag och du hittar adressen här ovan.