Julsvammel

God kväll!
Vad gör ni såhär den sista oktober? Det är ofattbart att vi redan går in i november imorgon. Jag tyckte nyss jag låg inne på BB och födde barn och det är 2,5 månad sedan nu. Men det är väl som alla säger, att tiden går ännu fortare när man får barn. Nu får dock tiden gärna gå lite saktare så man hinner njuta av november och december :)
 
Jag har sett att ni är många som skriver om teman och dylikt ni har i till exempel granen. Vissa har enbart röda kulor, andra vita och så har vi dom som har en helt egen stil. Mycket fint alltså, men jag går helt emot strömmen och öser på allt vad jag kommer åt. Jag vet egentligen inte vad som är "snyggt" och jag är så långt ifrån påhittig och idérik som man bara kan vara. Därför kör jag på alla färger jag hittar och gör granen till en riktig smällkaramell. Huvudsaken är ju att jag gillar den :)
 
Sedan har jag förstått att den ultimata julbloggen ska innehålla julpyssel, men tyvärr, då får ni traska vidare, för i ärlighetens namn är jag kass på det där med pyssel. Jag vet inte ens hur man gör en smällkaramell liksom, haha. Min blogg riktar sig väl mer in på mat, godis, drycker och bakning, för det är det jag tycker är allra viktigast vid jul, eller ja, allra roligast i alla fall :) Vill ni läsa bra bloggar med julpyssel rekommenderar jag bland annat Annas och Lizas. Men glöm inte bort att kika in hos mig ändå när ni är sugna på något gott ;)
 
Nä, nu svamlar jag bara på...om några timmar när vi vaknar är det november, skulle det inte passa bra med snö då?
 
Förra årets gran

Postat av: Johanna

Härlig gran!

Svar: Tack, kul att någon mer tycker det ;)
Amandas jul

2013-10-31 @ 21:17:35
URL: http://johannasjulblogg.blogspot.com
Postat av: SystrarnaCochE

Wow, vilken stilig gran, den gillar jag! :)

Svar: Taack! :)
Amandas jul

2013-10-31 @ 21:59:57
URL: http://enmassajul.blogspot.com
Postat av: Sara

Förra året var min man och jag precis inflyttade i vårt hus. Det blev inte alls så mycket pyssel och julmys som jag ville. Det verkar bli samma i år. Kan inte riktigt hitta julkänslan, även om det bara är november, när det är ofärdiga rum kvar från 50-talet...

Svar: Nej, men det förstår jag. Det är svårt att hitta någon julkänsla när man inte har någon ordning och det inte är som förr. Hoppas den dyker upp snart i alla fall!
Amandas jul

2013-11-01 @ 07:12:54
Postat av: Liza

Åh, jag börjar fundera på att lämna mina vita (tråkiga tankar) och go all in på en färgglad gran i år! Det blir så mycket Disney och mys över det!! Älskar din gran! Så julmysig!!

Svar: Men tack, vad snäll du är! :) Ja, det kan ju vara kul med variation också, du får fundera på saken helt enkelt ;)
Amandas jul

2013-11-01 @ 08:01:44
URL: http://www.christmasmagic.blogg.se
Postat av: Leena

Vilken otroligt härlig gran, den får mig att tänka lite på alla glimmande färgglada disneygranar :-D

Svar: Tack! Kul att du tycker det :)
Amandas jul

2013-11-01 @ 19:05:39
URL: http://memyfamily.blogg.se
Postat av: Axelina

Underbar gran!! Exakt en sån vill jag ha i år, en riktigt färgsprakande Disneygran!

Svar: Kul att du tycker det! :)
Amandas jul

2013-11-01 @ 21:23:30
URL: http://ourchristmas.blogg.se
Postat av: Julia

Din julblogg är en av mina favoriter och jag tycker inte alls att den "ultimata julbloggen" måste ha en massa pyssel och liknande. Det är ju upp till var och en, alla gillar ju inte att pyssla, och många finner större glädje vid bakning, matlagning och färgglada granar. Själv tycker jag att din gran är mycket mer julig än en gran klädd i bara en färg, men det är ju jag det :)

Svar: Men åh, tack för din kommentar! Vad glad jag blir :) Kul att du tycker så!
Amandas jul

2013-11-03 @ 16:08:34
Postat av: Natalie Salazar

åh så fin gran jag längtar så mkt till jul :D

Svar: tack! :) jag med!
Amandas jul

2013-11-04 @ 10:06:28
URL: http://natalies.se/



Skriv din kommenter här:
MEN - Undvik att enbart göra reklam för din hemsida/blogg, dessa kommentarer tas bort direkt.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Kommentar

VÄLKOMMEN
Till Sveriges mysigaste julblogg


[email protected]

Hej!

Denna julblogg startades år 2010 och drivs av mig, Amanda, en tvåbarnsmamma från Hälsingland. Bloggen är som mest aktiv under månaderna september - december då tusentals julälskare tittar in och läser. Jag bjuder på allt från härliga julrecept och tips & trix till tävlingar och recensioner. Allt har såklart med julen att göra :)

Frågor? Samarbetsförslag? Tveka inte att höra av dig.
Min mail läses varje dag och du hittar adressen här ovan.