Svenska julvisor

Häromdagen dök det upp ett recensionsexemplar från förlaget Max Ström. Det var boken "Svenska julvisor" som kom och det första jag tänkte när jag såg boken var att den var otroligt stor. Absolut inte på ett negativt sätt utan snarare tvärtom. Barn älskar stora böcker och eftersom denna bok framförallt riktar in sig mot barn så är det ju inga konstigheter. Stora böcker = Lyxiga böcker enligt mig.
 
I alla fall....
Detta är en bok med ljud i och det är väl kanske inte det allra vanligaste som finns när det gäller böcker. Stor bok + Ljud + Jul.....Ja, ni hör ju, det kan inte bli bättre...
 
 
När jag var liten hade jag en liknande bok men då var det som ett litet piano på varje sida som man fick trycka på och spela visorna själv. Här är det lite enklare eftersom man bara trycker på knappar och bläddrar till den låten man vill lyssna på.
 
Det här en helt fantastisk bok att titta i och lyssna på tillsammans med sitt barn. Boken innehåller 33 stycken julvisor och det är allt från "Mössens julafton" till "Bjällerklang" och "Nej, se det snöar". Julvisor man känner igen alltså.
 
Förutom att det finns musik till varje låt så finns det även noter ifall man är intresserad av det. De fina bilderna i boken gör det extra mysigt och intressant för de små att sitta och titta på samtidigt som man lyssnar tillsammans.
 
Boken finns att köpa på bland annat Bokus och Adlibris där den kostar 229 kronor.
 
 

Postat av: Linnea Svensson

Åh en sån hade jag när jag va liten visste inte ens att dom famns kvar, va kul!!

Svar: Ja, visst är det! Supermysig bok :)
Amandas jul

2013-11-16 @ 12:51:27
URL: http://niiice.blogg.se
Postat av: Emmas Jul

Åh vad roligt. Perfekt att man kan lyssna på låten och sen ta ut tonerna på gehör även om man inte kan noter!

Svar: Ja precis :)
Amandas jul

2013-11-16 @ 17:40:17
URL: http://fames.se/emmasjul/
Postat av: Caroline Bloggen Julmysigt

Vilken mysig bok =D

Svar: Ja, verkligen :)
Amandas jul

2013-11-17 @ 16:02:48
URL: http://julmysigt.blogspot.se/



Skriv din kommenter här:
MEN - Undvik att enbart göra reklam för din hemsida/blogg, dessa kommentarer tas bort direkt.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Kommentar

VÄLKOMMEN
Till Sveriges mysigaste julblogg


[email protected]

Hej!

Denna julblogg startades år 2010 och drivs av mig, Amanda, en tvåbarnsmamma från Hälsingland. Bloggen är som mest aktiv under månaderna september - december då tusentals julälskare tittar in och läser. Jag bjuder på allt från härliga julrecept och tips & trix till tävlingar och recensioner. Allt har såklart med julen att göra :)

Frågor? Samarbetsförslag? Tveka inte att höra av dig.
Min mail läses varje dag och du hittar adressen här ovan.