Sista november och smakprov från hemmet

Halloj!
Sista november och det ser faktiskt ut att bli en vit första advent för oss. Visst, det är inte mycket snö på backen men ett litet täcke ligger där och eftersom vi har minusgrader så bör ju snön ligga kvar tills imorgon också. Imorgon väntar dock plusgrader och blåst så på måndag är vi väl utan igen, men då kan jag i alla fall säga att första advent var vit ;)
 
Ikväll blir det som vanligt uppesittarkväll. Jag har de senaste åren infört en tradition att alltid sitta uppe och se klockan slå över till 1 december, alltså fram till tolv på natten. Så ikväll blir det glögg och pepparkakor och kanske en bra film. Har ni något bra tips på julfilmer?
 
Jag har försökt fotografera lite här hemma för att visa er men eftersom systemkameran gick sönder förra året (jag spillde julmust över den....) och mobilkameran är sisådär är det svårt att få till den där fina stämningen på bild. Tills nästa år ska jag i alla fall antingen lagat kameran eller ha köpt en ny för en blogg är ju ingenting utan fina bilder, i alla fall inte en julblogg :)
 
Ah, ni får ett smakprov ändå. Granen har vi inte hunnit få upp ännu men vi hinner förmodligen klä den imorgon. Men den är ju så fin så den ska få ett helt eget inlägg :)
 
 

Postat av: storasyrran

Mysigt!!

2013-11-30 @ 18:01:11
URL: http://storasyrran.blogg.se
Postat av: Lesthis gothworld

Förra året gjorde jag ett inlägg med mina 5 favoritfilmer, du har säkert sett dem alla men :P http://lesthi.blogspot.se/2012/12/gothidays-2012-day-5.html

Svar: Kul! :) Var faktiskt bara två jag sett så tack för tipsen! :)
Amandas jul

2013-11-30 @ 22:43:05
URL: http://lesthi.blogspot.se/
Postat av: Lesthis gothworld

Varsågod! :D du som har sån stor julkoll förresten, vet du vilka hemsidor som har julkalendrar med tävlingar varje dag fram till jul i år? Jag har inte hört om några i år nämligen.

Svar: Du hittar alla här - http://www.julkalendrar.se/kategori/tavlingar/ Ha en härlig advent! :)
Amandas jul

2013-12-01 @ 09:33:47
URL: http://lesthi.blogspot.se/
Postat av: Beatrice, mamma till Robin och Jennifer

Ett päron till farsa firar jul är en given film :)

Svar: Jag som har svårt för den....haha. Men får kanske ge den en chans till ;)
Amandas jul




Skriv din kommenter här:
MEN - Undvik att enbart göra reklam för din hemsida/blogg, dessa kommentarer tas bort direkt.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Kommentar

VÄLKOMMEN
Till Sveriges mysigaste julblogg


[email protected]

Hej!

Denna julblogg startades år 2010 och drivs av mig, Amanda, en tvåbarnsmamma från Hälsingland. Bloggen är som mest aktiv under månaderna september - december då tusentals julälskare tittar in och läser. Jag bjuder på allt från härliga julrecept och tips & trix till tävlingar och recensioner. Allt har såklart med julen att göra :)

Frågor? Samarbetsförslag? Tveka inte att höra av dig.
Min mail läses varje dag och du hittar adressen här ovan.