Julcider från Herrljunga

Herrljunga lanserar i år en julcider med smak av apelsin och kryddnejlika. Flaskan är på 500 ml, har en alkoholhalt på 4,5 % och kostar 19 kronor. Det är alltid roligt med julnyheter men extra kul när det gäller cider tycker jag eftersom det inte händer allt för ofta. Jag har i alla fall fått chansen att prova på denna nyhet.
 
 
Jag hade rätt höga förväntningar på cidern men blev ganska besviken. Den smakade apelsin, väldigt mycket apelsin. Det var som att dricka "B-fanta", d.v.s apelsinläsk som inte är fanta utan något billigare märke. Dessa brukar smaka väldigt mycket apelsin, vilket gör smakupplevelsen ganska...sur?
 
Ja, den kraftiga apelsinsmaken gjorde faktiskt cidern väldigt sur och man kände inte av något annat. Lite tråkigt kan jag tycka när den ändå lovade kryddnejlika också.
 
Detta är ingen cider jag kommer att köpa och jag hoppas Herrljunga tänker om till nästa år och lanserar en ny julcider, för bättre kan ni!
 
Betyg: 2/5

Postat av: johanna

Åh vad tråkigt. sugen på att smaka blir man ju, men inte kul att det inte var gott :(

Svar: Nä, det var lite tråkigt...men smaken är ju som baken och det finns nog många som gillar den också :)
Amandas jul

2013-11-11 @ 19:12:30
URL: http://www.arildsdottir.blogg.se
Postat av: Lisas Vinterland

Det var tråkigt! Jag som haft sånt stort hopp om denna . Får testa den snart och se vad jag tycker :)

Svar: Hoppas du gillar den bättre! :)
Amandas jul

2013-11-11 @ 20:07:17
URL: http://lisasvinterland.blo.gg
Postat av: elin

det ser mysigt ut iaf! ;)

Svar: ja, alltid något :)
Amandas jul

2013-11-11 @ 20:15:35
URL: http://sssmiley.se
Postat av: anna

den måste jag prova :)

Svar: Gör det :)
Amandas jul

2013-11-11 @ 21:28:10
URL: http://aannnnaaaa.blogg.se



Skriv din kommenter här:
MEN - Undvik att enbart göra reklam för din hemsida/blogg, dessa kommentarer tas bort direkt.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Kommentar

VÄLKOMMEN
Till Sveriges mysigaste julblogg


[email protected]

Hej!

Denna julblogg startades år 2010 och drivs av mig, Amanda, en tvåbarnsmamma från Hälsingland. Bloggen är som mest aktiv under månaderna september - december då tusentals julälskare tittar in och läser. Jag bjuder på allt från härliga julrecept och tips & trix till tävlingar och recensioner. Allt har såklart med julen att göra :)

Frågor? Samarbetsförslag? Tveka inte att höra av dig.
Min mail läses varje dag och du hittar adressen här ovan.