Årets julbröd 2013

Det är inte varje dag man hittar bröd i brevlådan. Men glad blir man när man gör det. 
 
Det var Årets Julbröd 2013 från Bonjour som hade hittat till min brevlåda. Ett stort cirkelformat bröd med hål i och fina kryddor på toppen. Det är klart man blev sugen direkt. Inte blev det sämre av den fantastiska doften heller.
 
 
"Ett ljust och luftigt matbröd med smakinspiration från Libanon. Brödet är fyllt med färskost och smaksatt med  timjan, kummin, vitlök, koriander och kanel, toppat med havssalt och torkad persika."
 
Detta är beskrivningen av brödet. Personligen tycker jag att det är helt fantastiskt bröd. Kanske inget man äter till frukost med smör på men till maten passar det alldeles ypperligt. Brödet rekommenderas att äta tillsammans med smakrika smårätter och även det tror jag skulle fungerar väldigt bra. Perfekt till glöggminglet eller uppesittarkvällen.
 
Årets julbröd har som sagt tagit smaker från Libanon och det kanske inte smakar "juljul" men brödet är gott och det är huvudsaken. Det jag gillar mest är att det är så otroligt smakrikt och man kan känna samtliga smaker utan att någonting tar över. Efter att ha tagit första tuggan tänkte jag direkt på att en tsatziki-klick på brödet skulle vara supergott så det kanske är något att prova framöver?
 
Jag gillar för övrigt idén med färskost i bröd eftersom det blir betydligt saftigare då. Annars har ju bröd en tendens att bli ganska torrt efter ett par dagar men detta julbröd är gott länge på grund av just färskosten.
 
Årets julbröd 2013 finns att köpa under november och december månad.
 
 

Postat av: Liza

Oj, vad saftigt och gott det brödet såg ut! :D

Svar: Ja det var det verkligen :)
Amandas jul

2013-11-08 @ 09:43:13
URL: http://www.christmasmagic.blogg.se
Postat av: Caroline - Foto | Gran Canaria | Mamma

Tack så jätte jätte mycket! :)

2013-11-08 @ 13:02:18
URL: http://carrosungar.blogg.se
Postat av: emma

ÅÅ det ser ju riktigt gott ut det brödet :)

Svar: Ja det var det verkligen :)
Amandas jul

2013-11-08 @ 18:19:39
URL: http://julen.blo.gg/
Postat av: Pouline Gernes

sv: ja visst är den döläcker?! love xx

2013-11-08 @ 19:12:48
URL: http://poulines.blogg.se/



Skriv din kommenter här:
MEN - Undvik att enbart göra reklam för din hemsida/blogg, dessa kommentarer tas bort direkt.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Kommentar

VÄLKOMMEN
Till Sveriges mysigaste julblogg


[email protected]

Hej!

Denna julblogg startades år 2010 och drivs av mig, Amanda, en tvåbarnsmamma från Hälsingland. Bloggen är som mest aktiv under månaderna september - december då tusentals julälskare tittar in och läser. Jag bjuder på allt från härliga julrecept och tips & trix till tävlingar och recensioner. Allt har såklart med julen att göra :)

Frågor? Samarbetsförslag? Tveka inte att höra av dig.
Min mail läses varje dag och du hittar adressen här ovan.