Årets glöggnyhet från Herrljunga

Årets glöggnyhet från Herrljunga heter "Apelsin & Choklad" men någon riktig nyhet är det inte egentligen eftersom den funnits med i deras adventslåda tidigare. Denna glögg säljs i halvlitersflaskor och har en alkoholhalt på 2,2 %. En lättvinsglögg alltså.
 
Jag fick hem två flaskor för ett tag sedan och nu är åtminstone en uppdrucken.
 
 
När man tänker på apelsin och choklad tillsammans tänker man genast på romerska bågar, åtminstone jag. Tegnér & Son släppte även en likadan glögg i år, fast en stark variant och den var verkligen riktigt bra. Tyvärr kan jag inte säga detsamma om denna.
 
Smakerna av apelsin och choklad finns absolut där men smaken är otroligt tunn och det känns blaskigt på något sätt. Som svag saft fast ändå inte. Smakerna blir tydligare ju längre man låter glöggen svalna efter uppvärmning men eftersom jag gillar varm glögg mest uppskattade jag inte att behöva vänta på smaken.
 
Smaken är romerska bågar och det känns ganska trist rätt igenom. Glöggen är absolut inte äcklig men det är ingen glögg för mig. Vart är den härliga doften och framförallt - vart är glöggsmaken??
 
Betyg: 2/5




Skriv din kommenter här:
MEN - Undvik att enbart göra reklam för din hemsida/blogg, dessa kommentarer tas bort direkt.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Kommentar

VÄLKOMMEN
Till Sveriges mysigaste julblogg


[email protected]

Hej!

Denna julblogg startades år 2010 och drivs av mig, Amanda, en tvåbarnsmamma från Hälsingland. Bloggen är som mest aktiv under månaderna september - december då tusentals julälskare tittar in och läser. Jag bjuder på allt från härliga julrecept och tips & trix till tävlingar och recensioner. Allt har såklart med julen att göra :)

Frågor? Samarbetsförslag? Tveka inte att höra av dig.
Min mail läses varje dag och du hittar adressen här ovan.