Julpysselböcker för barn

För många innebär julen pyssel. Jag önskar att även jag var en pysslare, men hoppas istället på att jag får pyssliga och kreativa barn som får lära sin mamma hur man gör :)
 
För ett tag sedan landade tre böcker från Tukan Förlag i min brevlåda. Tre böcker som jag förstod direkt att systerdottern på 5 år skulle älska, så man kan säga att vi recenserat dessa ihop.
 
 
Först och främst har vi "Stora julpysselboken" som är en tjock bok på hela 96 sidor. Boken är verkligen fullproppad med allt man egentligen kan tänka sig när det gäller pyssel. Den innehåller mer än 200 klistermärken och är verkligen en bok att roa sig med på jullovet eller när man väntar på att Tomten ska komma. 
 
Boken hittar du bland annat hos Adlibris och Bokus där den kostar 73 kronor.
 
Sedan har vi pysselboken "En riktigt god jul" som innehåller mer än 400 klistermärken. I denna bok får man "uppdrag" att klistra in klistermärken för att göra sidorna komplett. Man får till exempel fylla leksaksaffärens hyllor med julklappar och det finns egentligen inga rätt eller fel i boken. Man klistar där man själv vill helt enkelt. En otroligt rolig pysselbok som barnen kan sitta i timmar med.
 
Boken hittar du bland annat hos Adlibris och Bokus där den kostar 49 kronor.
 
Till sist har vi "Julkul med klistermärken" som har formen av en väska, vilket är lite roligt. Boken påminner mycket om "En riktigt god jul" och är full med klistermärken som man ska klistra fast på de olika sidorna. Man får till exempel klä granen och mycket annat kul.
 
Boken hittar du bland annat hos Adlibris och Bokus där den kostar 49 kronor.
 
Tre stycken roliga pysselböcker för barn och systerdottern älskade verkligen dom. Det är såna där böcker som roar barnen väldigt länge och dom tar aldrig riktigt slut eftersom innehållet är enormt. Klistermärken funkar alltid och det är ju alltid roligt för barnen att få känna sig kreativa och skapa något eget.
 
 
 

Postat av: Julpussar

Stora Julpysselboken köpte jag till dottern igår i Ullared (på tal om det!) men jag betalade inga 73 kronor för den, snarare hälften så mycket...
Hoppas hur som helst att hon kommer att gilla den, verkar precis som du säger vara hur mycket pyssel i den som helst!

Svar: Oj, det var billigt! Jag tror också hon kommer gilla den :)
Amandas jul

2013-12-10 @ 11:18:26
URL: http://www.julpussar.wordpress.com
Postat av: storasyrran

Å härligt! Mina barn, särskilt dottern som är , älskar att pyssla! klisterböcker är toppenbra sysselsättning, funkar även bra i bilen på långresor!

Svar: Ja, eller hur! Klistermärken funkar alltid :)
Amandas jul

2013-12-10 @ 12:12:04
URL: http://storasyrran.blogg.se



Skriv din kommenter här:
MEN - Undvik att enbart göra reklam för din hemsida/blogg, dessa kommentarer tas bort direkt.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Kommentar

VÄLKOMMEN
Till Sveriges mysigaste julblogg


[email protected]

Hej!

Denna julblogg startades år 2010 och drivs av mig, Amanda, en tvåbarnsmamma från Hälsingland. Bloggen är som mest aktiv under månaderna september - december då tusentals julälskare tittar in och läser. Jag bjuder på allt från härliga julrecept och tips & trix till tävlingar och recensioner. Allt har såklart med julen att göra :)

Frågor? Samarbetsförslag? Tveka inte att höra av dig.
Min mail läses varje dag och du hittar adressen här ovan.