Saffran och brevbärare i mitt hjärta

God morgon!
Jag och sambon har haft en riktig mysmorgon med saffransgifflar och kaffe till frukost. Igår när jag var på Coop hade dom ÄNTLIGEN plockat fram julmust från både Nygårda och Apotekarnes så jag köpte tre flaskor. Ikväll blir det både julmust och glögg men eftersom det blev några glas för mycket igår håller jag mig till lättvarianterna ikväll, och enligt mig är det ju trots allt dom som brukar smaka bäst :)
 
Förutom att Coop lyckats få fram julmusten så fanns det även juleskum, saffransklipp och saffransgifflar som sagt. Juleskummet fick hänga kvar på sin plats men jag köpte en påse av både klippen och gifflarna och öppnade saffransklippen ganska omgående för att få trycka ner näsan i påsen och suga in saffransdoften ;) Längtar tills man får baka saffransbröd själv!
 
Måste även få tacka att det finns så underbara människor här i världen, som våran brevbärare till exempel. När vi kom hem igår var postlådan tom och det är alltid tråkigt tycker jag. När jag istället öppnade dörren till altanen (som är dörren innan dörren in till huset) så låg där en stor hög med post. Allt hade alltså inte fått plats i brevlådan och istället för att lämna in det på ett inlämningsställe så hade brevbäraren valt att lägga allting i tryggt förvar inne på altanen. Såna människor är guld värda och jag tycker det är viktigt att uppmärksamma dom också :)
 
Ha en trevlig och lite småkylig dag!
 
 

Postat av: Erica AKA Tomtens Dotter

Härligt! Det är skönt när det funkar :-) En av fördelarna med att bo på landet...

2012-10-27 @ 23:50:23
URL: http://tomtensdotter.se
Postat av: ellen

Åh saffransgifflar är så fantastiskt gott..:)

Svar: Ja, fantastiskt goda var dom! :)
Amandas jul

2012-10-28 @ 13:53:28
URL: http://entindrandejul.devote.se
Postat av: Cissi Par

Så underbart med sådana människor. De behövs verkligen! =)

Svar: Ja, eller hur! :)
Amandas jul

2012-10-28 @ 22:54:21
URL: http://cissipar.blogg.se
Postat av: Thereses jul

Oh hjälp vad sugen jag blev på saffransgifflar! Och kaffe!! Om jag skyndar mig att gå och lägga mig nu, är det snart morgon = kaffedags.. :)

Svar: Ja, eller hur! Suuupergott :) God morgon! ;)
Amandas jul

2012-10-29 @ 00:14:59
URL: http://theresesjul.blogspot.com
Postat av: Julbloggen - Min Vintersaga

Har sett det på vår affär också, saffransgifflar! Det tog emot att inte köpa hem. Meen, sparar mig liite. Dvs till typ idag.. går inte att hålla inne länge till.

Svar: Hehe, nä, det är bara att köra tycker jag :)
Amandas jul

2012-10-29 @ 12:38:46
URL: http://minvintersaga.blogspot.com
Postat av: Em

Men vilken hög med post! Riktigt snäll brevbärare också. Fler sånna till yrket.

Och visst är dom där saffransgifflarna goda? Fullkomligt älskar dem!

Svar: Ja, alltid kul med post :) Ja, fantastiskt goda!
Amandas jul

2012-10-31 @ 18:36:36
URL: http://www.eeebee.se/underbarajul



Skriv din kommenter här:
MEN - Undvik att enbart göra reklam för din hemsida/blogg, dessa kommentarer tas bort direkt.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Kommentar

VÄLKOMMEN
Till Sveriges mysigaste julblogg


[email protected]

Hej!

Denna julblogg startades år 2010 och drivs av mig, Amanda, en tvåbarnsmamma från Hälsingland. Bloggen är som mest aktiv under månaderna september - december då tusentals julälskare tittar in och läser. Jag bjuder på allt från härliga julrecept och tips & trix till tävlingar och recensioner. Allt har såklart med julen att göra :)

Frågor? Samarbetsförslag? Tveka inte att höra av dig.
Min mail läses varje dag och du hittar adressen här ovan.