Jul i Tofvehult

Jag hade turen att få boken "Jul i Tofvehult" hemskickad av förlaget "Kakor & Monster". Boken som är skriven av Lena Göransson finns att köpa på bland annat Bokus där den kostar 237 kronor.
 
 
 
Detta är en otroligt fin och stämningsfull bok som man kan sitta och bläddra i i flera timmar. Jag skulle kunna gå igenom varenda ingrediens på ingredienslistorna eftersom recepten i boken är väldigt intressanta och känns tilltalande. "Jul i Tofvehult" innehåller recept från advent till tjugondag knut och är uppdelade i kapitel så det blir som ett schema över vad och när man ska göra allting.
 
I kapitlet "första advent" hittar vi recept så som "Vörtbröd med fikon och valnötter", "Frukostpepparkakor" och "Lax med kanel och mandel". När det är dags för "andra advent" hittar vi bland annat "Kanelsnitt med citron", "Klenäter" och "Julsnapsar". Efter andra advent finns även ett Lucia-kapitel där det finns recept på bland annat "Hemmagjord glögg" och "Saffranssnurror". I kapitlet "Tredje advent" kan man göra "Knäck" och "Ischoklad" till exempel. Kapitlen som följer är "Kvällen innan julafton", "Julafton", "Juldagen och annandag jul", "Mellandagarna", "Nyår" och slutligen "Tjugondag knut" där det finns recept på allt från "Julsmoothie, "Butterkaka med saffran" och olika sillsorter till "Smörgåstårta", "Gratinerad hummer" och "Lax med pepparrot".
 
Jag gillar variationen på recept och att det i varje kapitel står en väldigt bra och läsvärd text. Bilderna gör boken ännu mer stämningsfull så självklart rekommenderar jag denna bok full med härliga recept på allt från godis till bröd och maträtter.
 
Betyg: 4,5/5 




Skriv din kommenter här:
MEN - Undvik att enbart göra reklam för din hemsida/blogg, dessa kommentarer tas bort direkt.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Kommentar

VÄLKOMMEN
Till Sveriges mysigaste julblogg


[email protected]

Hej!

Denna julblogg startades år 2010 och drivs av mig, Amanda, en tvåbarnsmamma från Hälsingland. Bloggen är som mest aktiv under månaderna september - december då tusentals julälskare tittar in och läser. Jag bjuder på allt från härliga julrecept och tips & trix till tävlingar och recensioner. Allt har såklart med julen att göra :)

Frågor? Samarbetsförslag? Tveka inte att höra av dig.
Min mail läses varje dag och du hittar adressen här ovan.