Dags för glögg?

Hej på er!
Det beräknas komma lite snö här och var i landet snart och jag ser fram emot den morgonen man drar upp rullgardinen och snön ligger som ett vitt täcke utanför. Jag kan dock vänta med snö till mitten av november, det gör inte så mycket, men till advent SKA det vara vitt utomhus :)
 
Igår drack jag upp flaskorna Loka Vintersmak "Äpple kanel" och den var riktigt god. Den smakade i och för sig mest äpple men det var en otroligt tydlig äpplesmak och visst kände man även en viss ton av kanel i eftersmaken. Jag tycker denna smak borde få finnas på hyllorna året om :)
 
För övrigt funderar jag faktiskt på att dricka årets glögg ikväll, för jag har runt 20 flaskor att dricka och recensera denna jul, så det är väl egentligen lika bra att börja? Jag har dock lite beslutsångest över VILKEN smak jag ska testa först. Jag är sugen på Herrljungas "Lingon pepparkaka" men samtidigt vill jag spara den till ett ännu bättre tillfälle. Vilka problem jag har va? Haha. Vi får helt enkelt se vad det blir ikväll, jag lovar att rapportera i alla fall :)
 
Har ni druckit årets första glögg än?
 

Postat av: Erica AKA Tomtens Dotter

Kör Vinfabriken :-)
Jag drack hallon/lakrits igår. Bland annat

Svar: Mer sugen på lättvinsglögg...men vi får se :)
Amandas jul

2012-10-13 @ 13:49:29
URL: http://tomtensdotter.se
Postat av: Erica AKA Tomtens Dotter

Vad fick du för sorter från Vinfabriken?

Svar: Enbart en äppleglögg, 11 %. Vad fick du? :)
Amandas jul

2012-10-13 @ 15:20:09
URL: http://tomtensdotter.se
Postat av: Erica AKA Tomtens Dotter

Har inte fått ännu - de frågade om jag ville avvakta whiskeyglöggen också, och det ville jag :-D Så det skulle dröja nån vecka. Deras alkoholfria äppelglögg har jag köpt de två föregående åren, och den är en höjdare. Har inte provat den med procent i, men om den är lika god som den alkoholfria så kommer den att vara grym :-)

Svar: Ja, då förstår jag att du kunde vänta ;) Aha, aldrig tidigare hört talas om Vinfabriken faktiskt men ska bli riktigt kul att prova. Hoppas även att Kivik släpper sina nyheter snart för så som jag uppfattade det så skulle det bli nyheter även i år :) NUUU blev jag glöggsugen!
Amandas jul

2012-10-13 @ 15:25:23
URL: http://tomtensdotter.se
Postat av: Annika

Vilken söt blogg du har :) Snart är det jul igen!

2012-10-13 @ 16:37:47
URL: http://blogofphoto.webblogg.se
Postat av: Helly

Jisses, 20 flaskor, det är en duktig mängd. Du får nog dela upp det på olika tester för annars kan det nog vara svårt att hålla i sär, och även ögonen efter några glas ;)

Svar: Inte mig emot, bara att hoppas på att jag har folk runt omkring mig som är villiga att smaka ;) Ja, det får bli ett märke i taget, annars blir det nog som du säger, haha.
Amandas jul

2012-10-13 @ 20:55:27
URL: http://hellysjul.blogspot.com



Skriv din kommenter här:
MEN - Undvik att enbart göra reklam för din hemsida/blogg, dessa kommentarer tas bort direkt.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Kommentar

VÄLKOMMEN
Till Sveriges mysigaste julblogg


[email protected]

Hej!

Denna julblogg startades år 2010 och drivs av mig, Amanda, en tvåbarnsmamma från Hälsingland. Bloggen är som mest aktiv under månaderna september - december då tusentals julälskare tittar in och läser. Jag bjuder på allt från härliga julrecept och tips & trix till tävlingar och recensioner. Allt har såklart med julen att göra :)

Frågor? Samarbetsförslag? Tveka inte att höra av dig.
Min mail läses varje dag och du hittar adressen här ovan.