Sista november

God morgon!
Idag är det den sista november och snön fullkomligt vräker ner utanför fönstret. Kom ihåg att ställa klockorna imorgon så ni kommer upp till premiäravsnittet av julkalendern! Själv tänkte jag koka risgrynsgröt ikväll så jag har frukost till Greveholm imorgon :) 
 
Idag är det som sagt sista november och jag brukar ha som tradition att ha uppesittarkväll just denna kväll. Tidigare år har denna dag varit på en vardag men i år är det äntligen på en fredag och då känns det extra mysigt. Själva grejen med det hela är att jag vill se när klockan slår om till första december, hur fånigt det än låter ;)
 
Idag ska det städas och tvättas. Sängkläder ska bytas och resten av julpyntet ska upp. Trots att allt ännu inte är klart bjuder jag på några bilder av hur det ser ut hemma hos oss just nu :)
 
Hur ser det ut hos er? Är allt under kontroll? 
 
Förresten....julklappspåsen ni ser här nedanför är ENORM. Om ni tänker er att dörren bakom är en normalstor dörr så kan ni ju föreställa er :) Köpt på Albert & Herbert!
 
 

Postat av: Sara

Vad mysigt ni har det! Har just börjat följa din blogg och den ger verkligen en härlig julkänsla. :)

Svar: Tack så mycket! Superkul att du tycker det :)
Amandas jul

2012-11-30 @ 11:08:35
Postat av: Emma says style, love & rock and roll.

Har precis tagit en paus i julpyntandet. Tar dock inte upp allt i år då jag flyttar till ny lägenhet precis dagarna innan jul - men lite måste ju upp Tomtar, adventsstakar mm, hihi :) Och givetvis blir det julkalendern imorgonbitti!

2012-11-30 @ 13:37:32
URL: http://emmasays.se
Postat av: Susanna

Fint! Men har tänkt på en grej. Känns det inte konstigt att "storstäda" redan till första advent? Då är det ju skitigt till julen sen.. Har alltid haft som tradition att städa så nära julafton som möjligt, så att allt är tipptopp då. När jag fortfarande bodde hemma städade jag dagen innan så att hela mitt rum luktade rent och härligt på julaftonsmorgon. :-)

Svar: Hehe, jo, visst har du en poäng där :) Jag brukar städa till advent och sen försöka hålla efter fram till jul. Antar att det är skönare att ha allt klart till advent än att behöva hålla på dagarna innan julafton :)
Amandas jul

2012-11-30 @ 16:29:35
URL: http://livetienetta.blogg.se
Postat av: Axelina

Verkligen jättefint!! Här är det lugnt, allt pynt är uppe och jag bara njuter av varenda sekund :) Ska ju dock tilläggas att jag bor på 26 kvm, så riktigt såååå jobbigt är det inte att få alla saker på plats!

Svar: Tack så mycket! :) Skönt att vara klar!
Amandas jul

2012-11-30 @ 17:46:58
URL: http://ourchristmas.blogg.se
Postat av: Arasen

Pyntet uppe.. :) http://arasen.blogg.se/2012/november/bildbomb-pa-julpynt.html Blev faktiskt riktigt nöjd.. Fast ditt var också väldigt fint :) Gillar speciellt bild nummer 10 :)

2012-12-01 @ 14:29:09
URL: http://arasen.blogg.se



Skriv din kommenter här:
MEN - Undvik att enbart göra reklam för din hemsida/blogg, dessa kommentarer tas bort direkt.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Kommentar

VÄLKOMMEN
Till Sveriges mysigaste julblogg


[email protected]

Hej!

Denna julblogg startades år 2010 och drivs av mig, Amanda, en tvåbarnsmamma från Hälsingland. Bloggen är som mest aktiv under månaderna september - december då tusentals julälskare tittar in och läser. Jag bjuder på allt från härliga julrecept och tips & trix till tävlingar och recensioner. Allt har såklart med julen att göra :)

Frågor? Samarbetsförslag? Tveka inte att höra av dig.
Min mail läses varje dag och du hittar adressen här ovan.