Pyssel med piprensare

Kommer ni ihåg att jag fick en pyssellåda från Panduro Hobby för ett tag sedan? Lådan var fullproppad med pysselsaker och jag har inte hittat någon inspiration att göra något förrän idag. Vi har stenväggar i vardagsrummet och eftersom det är målat och inte tapetserat går det ju hur bra som helst att tejpa på väggarna utan att man förstör någonting.
 
Idag har jag alltså lekt med piprensare och dubbelhäftande tejp. Allt material jag använt finns i lådan som går att köpa HÄR, och att göra denna gran som jag gjort är hur enkelt som helst trots att det tar lite tid.
 
Först och främst, ta två gröna piprensare och mät dessa med hjälp av dubbelhäftande tejp. Tejpa sedan en "granform" på väggen och klistra fast piprensarna. Ta sedan en till grön piprensare, klipp av den på mitten och vik ner en av ändarna på båda delarna så de bildar en stam. Klista sedan fast dessa med hjälp av tejpen.
 
Till stjärna använde jag glittrigt dekorgummi och sedan tejpade jag fast guldiga piprensare som blev som glitter. Pompombollarna fick föreställa julkulor. Ett enkelt och snygg julpyssel som absolut piffar till hemma på väggen. Vill man inte förstöra väggarna går det ju alldeles utmärkt att tejpa upp granen på till exempel kylskåpet.
 
 
Jag lekte även lite till med hjälp av piprensare. De rödvita fick bli till polkagriskäppar som sedan ska hängas i granen och sedan formade jag även två hjärtan och knöt fast hängen som även dom kommer hamna i granen. Enkelt, men snyggt!
 

Postat av: Liza

Vilka söta polkagrisar du gjort! Vad gulligt att dekorera med dom lite här och var! :)

Svar: Tack! Ja, det piffar till litegrann :)
Amandas jul

2012-11-21 @ 22:00:10
URL: http://www.christmasmagic.blogg.se
Postat av: Emelie - Emelies Christmas

Så fint!

Svar: Tack! :)
Amandas jul

2012-11-22 @ 11:13:14
URL: http://emelieschristmas.blogg.se



Skriv din kommenter här:
MEN - Undvik att enbart göra reklam för din hemsida/blogg, dessa kommentarer tas bort direkt.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Kommentar

VÄLKOMMEN
Till Sveriges mysigaste julblogg


[email protected]

Hej!

Denna julblogg startades år 2010 och drivs av mig, Amanda, en tvåbarnsmamma från Hälsingland. Bloggen är som mest aktiv under månaderna september - december då tusentals julälskare tittar in och läser. Jag bjuder på allt från härliga julrecept och tips & trix till tävlingar och recensioner. Allt har såklart med julen att göra :)

Frågor? Samarbetsförslag? Tveka inte att höra av dig.
Min mail läses varje dag och du hittar adressen här ovan.