Peter Jöback - Jag kommer hem igen till jul

Jag hade turen att få boken "Jag kommer hem igen till jul" av Peter Jöback hemskickad från Bonnier Fakta. Boken har precis börjat säljas och går att köpa på bland annat Bokus där den kostar 209 kronor. De senaste dagarna har jag bläddrat igenom boken många gånger och läst allting uppifrån och ner. Här kommer därför min recension av boken.
 
 
Lena Katarina Swanberg & Peter Jöback - Jag kommer hem igen till jul
När jag fick denna bok blev jag alldeles lycklig i hela kroppen eftersom hela boken är så otroligt fin. Den är stor, härlig och utstrålar verkligen vinter och jul. Längst bak i boken finns en dvd-skiva med Peter Jöbacks julkonsert i Globen år 2009. Detta är en stor bonus om ni frågar mig och filmen kommer att ses närmare jul.
 
Detta är ingen "vanlig" julbok med en massa tråkiga recept som man redan gjort flera gånger förut och inte en massa pyssel som en treåring klarar av. Nej, detta är lite utav en självbiografi med temat jul. Jag har alltid gillat Peter Jöback och sett honom som en väldigt ödmjuk man. Efter att ha läst denna bok ändrades inte min uppfattning alls, utan den stärktes bara. Peter Jöback är en fantastisk människa, inte bara begåvad utan också väldigt ödmjuk som sagt.
 
I denna bok berättar Peter Jöback helt öppet om sitt liv och framför allt sina jular. Man får läsa om tiden han blev sexuellt utnyttjad, de jular som kändes ensamma, då han var lycklig och självklart skriver han en hel del om musik. Allting är fantastiskt skrivet och då och då bryts dessa textstycken av med bland annat noter från låtar som "Marias sång" och "O, helga natt". Det bjuds även på smarriga recept och jag måste få säga att bilderna i boken är HELT underbara. Det spelar liksom ingen roll att jag redan läst ut boken, jag skulle kunna sitta ännu längre och bläddra fram och tillbaka. Texterna är otroligt intressanta och både sorgsna och glädjande. Jag älskar som sagt bilderna och boken är stämningsfull från början till slut.
 
En perfekt julklapp till andra eller helt enkelt till sig själv. Jag älskar den i alla fall.
 
Betyg: 5/5
 

Postat av: Katja - Säljer Mary Kay produkter

Jag längtar till julen hundra gånger mer när jag läser din blogg! Jättemysig :)

Svar: Kul att höra :)
Amandas jul

2012-11-06 @ 10:10:37
URL: http://katjasplace.blogg.se
Postat av: Victorias Jul

Vad bra att du gillade den, jag väntar hem den jag med och hoppas den komemr snart

Svar: Vad kul! Hoppas du också gillar den :)
Amandas jul

2012-11-06 @ 11:10:08
URL: http://victoriajul.blogg.se
Postat av: Julbloggen - Min Vintersaga

Den ser helt underbar ut! Den är på väg även hem till mig :)

Svar: Härligt! :)
Amandas jul

2012-11-06 @ 13:56:28
URL: http://minvintersaga.blogspot.com
Postat av: jessie

Fin bok du fick hem. :)

Kram <3

Svar: Ja, eller hur :)
Amandas jul

2012-11-06 @ 16:00:20
URL: http://frostypink.blogg.se
Postat av: Bella Borgencrantz

Åå vilken mysig blogg, älskar också julen :)

Svar: Tack! Kul å höra :)
Amandas jul

2012-11-06 @ 17:25:45
URL: http://bellaborgencrantz.blogg.se
Postat av: Linda - face by linda

Peter Jöback är ett måste att lyssna på på julen!

Svar: Håller med :)
Amandas jul

2012-11-06 @ 18:41:58
URL: http://facebylinda.blogg.se
Postat av: Emelie - Emelies Christmas

Åhh snart får jag hem din i brevlådan! Längtar som en tok! Älskar denna mannen ;P

Svar: Vad kul! Förstår att du längtar :)
Amandas jul

2012-11-06 @ 19:47:07
URL: http://emelieschristmas.blogg.se
Postat av: Sandra

Vilken tur du har som fick boken hemskickad:). Har själv suktat efter denna och efter att ha läst din reccension så behöver man inte tveka att köpa den:)

Svar: Ja, tycker absolut att du ska köpa den :)
Amandas jul

2012-11-07 @ 14:56:32
URL: http://www.saaka.blogg.se
Postat av: Therese

Åh den är helt underbar!!! =)
Var i stan idag, och när jag gick förbi en bokaffär såg jag boken, men trodde först att det "bara" var en kokbok bland andra, men något sa till mig att kika lite extra, och vilken glad överraskning!
Min syster älskar Peter Jöback, och just hans julskivor, och att då hitta denna bok med fina texter och noter gjorde mig salig!! Nu är årets julklapp klar=) Lycka!

Svar: Kul att du gav den en chans, nu har du ju fått till världens bästa julklapp till någon som verkligen gillar Jöback :)
Amandas jul

2012-11-07 @ 22:32:41
URL: http://thereseofsweden.blogg.se



Skriv din kommenter här:
MEN - Undvik att enbart göra reklam för din hemsida/blogg, dessa kommentarer tas bort direkt.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Kommentar

VÄLKOMMEN
Till Sveriges mysigaste julblogg


[email protected]

Hej!

Denna julblogg startades år 2010 och drivs av mig, Amanda, en tvåbarnsmamma från Hälsingland. Bloggen är som mest aktiv under månaderna september - december då tusentals julälskare tittar in och läser. Jag bjuder på allt från härliga julrecept och tips & trix till tävlingar och recensioner. Allt har såklart med julen att göra :)

Frågor? Samarbetsförslag? Tveka inte att höra av dig.
Min mail läses varje dag och du hittar adressen här ovan.