Julmat, saffransguld och julmust

Eftersom det var extrapris på både prinskorv och köttbullar på ICA denna vecka så slängde jag ihop det tillsammans med potatis igår till middag. Jag klippte till och med prinskorven för att få till den äkta känslan ;)
 
Imorse åt jag den nya risifrutti Saffransguld, men jag blev ganska besviken. Färgen på riset var otroligt fint men det smakade sisådär. Tillsammans med sylten var det rätt okej, men det var ju ingen direkt julsmak, så nä, den hamnar nog inte i mitt kylskåp igen :)
 
Till maten igår drack jag den lagrade julmusten jag fått från Nygårda. Den är lagrad på Bourbonfat och finns endast att köpa på systembolaget. Musten passade alldeles utmärkt till maten och det var en riktigt god och lite vuxnare smak. Ett perfekt skum och en underbar doft. En julmust att rekommendera, helt enkelt!
 

Postat av: Julbloggen - Min Vintersaga

Jag köpte prinskorv och köttbullar för nån dag sen och har käkat julbord flera gånger om!

Svar: Haha, låter härligt! :)
Amandas jul

2012-11-02 @ 12:10:08
URL: http://minvintersaga.blogspot.com
Postat av: Falksonchristmas

Julmusten smakade jag förra året och blev glatt övveraskad, som du säger en "vuxnare smak" Zoegas julkaffe får vi testa när det kommer ut på hyllan. Risifrutti saffran står en i kylen redo att testas under veckan.
Tack för bra recensioner!

Svar: Ja, den var riktigt god. Hoppas du kommer gilla allt det andra också :)
Amandas jul

2012-11-05 @ 08:44:01
URL: http://falksonchristmas.cybersite.nu/
Postat av: Eleonore- Rosa fika-insamlingen

Som jag längtar efter all god julmat :D Ser så gott ut alltihop, du har verkligen en härlig blogg!

Svar: Tack, vad glad jag blir! :)
Amandas jul

2012-11-05 @ 08:45:12
URL: http://fikamed.wordpress.com
Postat av: Susanna

Hej! Oh det var tråkigt, man går ju med tron att den verkligen ska smaka saffran. Saffran lover som man är :-) vad tror du om att köpa färdig risgrynsgröt alt hemmagjord och sedan köpa saffran på påse och blanda i?

Svar: Ja, finns inget bättre än saffran :) Kan absolut tänka mig att häva ner en påse saffran i gröten! :)
Amandas jul

2012-11-05 @ 18:16:45
URL: http://Http://sannashairstyle.blogg.se
Postat av: Celine - Tävla i min blogg

Den där risifruttin.. Är den god?

Svar: Jag tyckte inte det, men alla tycker ju olika.
Amandas jul

2012-11-06 @ 22:47:06
URL: http://phantazia.blogg.se



Skriv din kommenter här:
MEN - Undvik att enbart göra reklam för din hemsida/blogg, dessa kommentarer tas bort direkt.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Kommentar

VÄLKOMMEN
Till Sveriges mysigaste julblogg


[email protected]

Hej!

Denna julblogg startades år 2010 och drivs av mig, Amanda, en tvåbarnsmamma från Hälsingland. Bloggen är som mest aktiv under månaderna september - december då tusentals julälskare tittar in och läser. Jag bjuder på allt från härliga julrecept och tips & trix till tävlingar och recensioner. Allt har såklart med julen att göra :)

Frågor? Samarbetsförslag? Tveka inte att höra av dig.
Min mail läses varje dag och du hittar adressen här ovan.