Dufvenkrooks glögg

Det dricks glögg här hemma dagligen, men inte mig emot. Jag älskar doften som slår emot mig varje gång jag värmer på glögg och den söta julsmaken går det inte att få nog av. Så nej, tröttna på glögg tror jag är omöjligt :)
 
Igår dracks det Dufvenkrooks glögg som jag fått hemskickat. Jag fick en naturell alkoholfri glögg och en alkoholfri chokladglögg.
 
 
Dufvenkrooks - Alkoholfri glögg
Nu för tiden är det dåligt med "naturella" glöggar. Det ska tillsättas en massa smaker som alldeles för ofta tar över och gör så att glöggsmaken försvinner. Dufvenkrooks har dock en naturell glögg som dessutom är alkoholfri och därför kan drickas av både gravida och nykterister. Sånt uppskattas alltid.
 
Jag kan faktiskt påstå att Saturnus God jul-glögg har fått en motståndare nu, för oj, vad denna glögg var god. Den både doftade och smakade glögg och det var en väldigt fin balans mellan glöggkryddorna. En otroligt god smak som satt mitt i prick. Såhär SKA en glögg smaka, med de rätta kryddorna och den perfekta sötman.
 
En glögg helt i min smak, och även en perfekt glögg att använda i baket, till exempel i mina glöggmuffins.
 
Betyg: 5/5
 
Dufvenkrooks - Choklad, alkoholfri
Ännu en chokladglögg och tyvärr är det inte många märken som brukar få till en bra chokladglögg. Just därför hade jag inga högre förväntningar på denna glögg heller, men snacka om att jag blev positivt överaskad.
 
När man värmde upp glöggen slog glöggdoften emot en och det doftade riktigt gott och som jag vill ha det, jul. Jag trodde detta skulle bli en flopp men Dufvenkrooks har verkligen lyckats med att få till en god chokladglögg. Det är en svag ton av choklad när man dricker glöggen och det är en len och fin smak. Balansen mellan glöggkryddorna och chokladen är perfekt och trots att det som sagt är en chokladglögg smakar det verkligen glögg, och det tycker jag är bra. Glöggsmaken SKA ta över, och smaksättningen bara finnas med i bakgrunden och så är det i denna glögg.
 
Hade jag velat ändra på något litet i denna glögg skulle jag gärna sett en liiiite kraftigare smak. Annars finns det inte mycket att anmärka på.
 
Betyg: 4/5
 




Skriv din kommenter här:
MEN - Undvik att enbart göra reklam för din hemsida/blogg, dessa kommentarer tas bort direkt.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Kommentar

VÄLKOMMEN
Till Sveriges mysigaste julblogg


[email protected]

Hej!

Denna julblogg startades år 2010 och drivs av mig, Amanda, en tvåbarnsmamma från Hälsingland. Bloggen är som mest aktiv under månaderna september - december då tusentals julälskare tittar in och läser. Jag bjuder på allt från härliga julrecept och tips & trix till tävlingar och recensioner. Allt har såklart med julen att göra :)

Frågor? Samarbetsförslag? Tveka inte att höra av dig.
Min mail läses varje dag och du hittar adressen här ovan.