December - Från adventspyssel till nyårspartaj

För några dagar sedan landade en helt underbar bok i min brevlåda. Det var ett recensionsexemplar från Bonnier Fakta. Boken heter "December - Från adventspyssel till nyårspartaj" och är skriven av Jens Linder och Johanna Westman. Du hittar boken hos bland annat Bokus där den kostar 209 kronor.
 
 
När jag såg denna bok på bild innan jag fick den såg den liten och enkel ut. Därför blev jag så förvånad när det låg en stor och otroligt vacker bok i brevlådan. Hela boken utstrålar jul och den är så fin så det nästan är svårt att ta i den.
 
Denna bok innehåller allt man egentligen kan önska sig. Den börjar med en förklaring på hur denna bok skapades och vad Jens och Johanna tidigare gjort. Själva boken är uppdelad i olika kapitel, vilket gör det enkelt att hitta om man letar efter något specifikt. Föruom att boken bjuder på en herrans massa mumsiga recept och pysseltips så är det ändå de tecknade bilderna som fascinerar mig mest. Bilderna känns så otroligt genomtänkta och dom är fantastiskt charmiga. Det är fina mönster och tillsammans med alla foton i boken blir det automatiskt väldigt mysigt att bläddra igenom sidorna gång på gång på gång.
 
Variationen på recept är stor och man hittar bland annat recept på julsnaps, smörkola, pepparrotskräm och julkalkon. Det finns även olika varianter på många av recepten och det tycker jag är kanon. Förutom alla recept finns det som sagt även lite pyssel och dessa är enkla att förstå och därför anpassade efter alla. För mig som inte är någon pysseldrottning tycker jag att det är helt suveränt med lite enklare julpyssel.
 
Jag är förälskad i denna bok. Jens och Johanna har gjort ett fantastiskt jobb och boken är underbar från första till sista sidan.

Postat av: Stockholmsjul

Den låter ju helt fantastisk! Det är så många böcker jag vill köpa i år så jag får sån beslutsångest haha :)

Svar: Ja, den var underbar! Haha, ja, det är svårt när det finns så många :)
Amandas jul

2012-11-20 @ 11:42:30
URL: http://stockholmsjul.blogg.se
Postat av: Nilmas Bokhylla

Den har jag också fått hem men trodde inte recensionsdatum var förrän om en vecka?

Svar: Oj, jag visste inte om att man måste vänta tills rätt datum? Boken går ju att köpa redan så då tänkte jag att det var okej.
Amandas jul

2012-11-20 @ 14:50:12
URL: http://nilmasbokhylla.wordpress.com/
Postat av: Helena

Åh, denna fann jag på Bokia igår och vad himla sugen jag blev på den! Får kika på biblioteket kanske.

Svar: Ja, gör det :)
Amandas jul

2012-11-21 @ 09:20:41
URL: http://frommercury.blogg.se/
Postat av: Marie

Vilket bra tips jag ska köpa den här på vägen hem! Precis i min stil och bra författare :)

Svar: Gör det! Hoppas du också kommer att gilla den, men det är jag övertygad om! :)
Amandas jul

2012-11-22 @ 13:03:07
URL: http://Elisabetmarie.blogg.se
Postat av: Liza

Vad kul med en bok som har allt! Allt från pyssel till recept! Jag ska lätt leta upp den senare idag!

Svar: Ja, visst är det! Gör det :)
Amandas jul

2012-11-27 @ 08:55:26
URL: http://www.christmasmagic.blogg.se
Postat av: eVdEN Eve naKliyAT

Thanks for any other fantastic article. The place
else may anyone get that kind of info in such an ideal approach of writing?

I have a presentation subsequent week, and I'm on the search for such information.




Skriv din kommenter här:
MEN - Undvik att enbart göra reklam för din hemsida/blogg, dessa kommentarer tas bort direkt.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Kommentar

VÄLKOMMEN
Till Sveriges mysigaste julblogg


[email protected]

Hej!

Denna julblogg startades år 2010 och drivs av mig, Amanda, en tvåbarnsmamma från Hälsingland. Bloggen är som mest aktiv under månaderna september - december då tusentals julälskare tittar in och läser. Jag bjuder på allt från härliga julrecept och tips & trix till tävlingar och recensioner. Allt har såklart med julen att göra :)

Frågor? Samarbetsförslag? Tveka inte att höra av dig.
Min mail läses varje dag och du hittar adressen här ovan.