Julmuffins med sockermassa

Hej!
För ett tag sedan fick jag hem bland annat sockermassa (sugarpaste) från Dr. Oetker. När det blev december och jag fick välja nya grejer att prova på från Tårtdecor valde jag därför ett färgpaket och ett skärverktyg som man skär ut detaljer ur just sockermassa med.
 
Det är alltså just detta jag har pysslat med idag. Det är första gången jag använder sockermassa och jag tyckte det var hur kul som helst. Till en början var det lite småtrixigt med färgningen och så, men det gick bättre ju längre jag höll på. Jag tycker faktiskt att det blev rätt snyggt för att vara första gången ;)
 
Färgerna var otroligt dryga så dom kommer jag att ha användning för mååånga gånger framöver. Skärverktyget fungerade alldeles utmärkt och det var superlätt att skära igenom sockermassan. 
 
Färgpaketet kostar 135 kronor och ni hittar det HÄR.
Skärverktyget kostar 89 kronor och ni hittar det HÄR.
 
Muffinsarna gjorde jag enligt ett vanligt grundrecept men jag tillsatte både kardemumma och kanel i smeten för att få en julig smak. Hälften av muffinsarna fick sockermassa över sig, medans den andra hälften fick en kanelfrosting
 

Postat av: claudia

vilken mysig blogg du har :)

Svar: Tack! :)
Amandas jul

2012-12-21 @ 16:08:54
URL: http://claudiamilena.blogg.se



Skriv din kommenter här:
MEN - Undvik att enbart göra reklam för din hemsida/blogg, dessa kommentarer tas bort direkt.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Kommentar

VÄLKOMMEN
Till Sveriges mysigaste julblogg


[email protected]

Hej!

Denna julblogg startades år 2010 och drivs av mig, Amanda, en tvåbarnsmamma från Hälsingland. Bloggen är som mest aktiv under månaderna september - december då tusentals julälskare tittar in och läser. Jag bjuder på allt från härliga julrecept och tips & trix till tävlingar och recensioner. Allt har såklart med julen att göra :)

Frågor? Samarbetsförslag? Tveka inte att höra av dig.
Min mail läses varje dag och du hittar adressen här ovan.