Briska

För ett tag sedan fick jag tre flaskor Briska hemskickade. Förutom deras vintercider "Äpple kanel" så fick jag även deras päroncider, en alkoholfri och en med alkohol. På varje flaska hängde dessutom en lapp och en liten påse med innehåll som man skulle använda när man värmde upp cidern. På lappen stod det serveringsförslag och jag har nu följt dessa och provat på varm cider för första gången i mitt liv.
 
 
Briska Päron 4,5 %
Denna flaska ska värmas upp tillsammans med fem kapslar grön kardemumma (alt hel eller krossad svart kardemumma) och 1 cm skalad och fint skivad ingefära. Briskan ska bli riktigt het, men inte koka. Efteråt silar man bort kryddorna och serverar drycken direkt.
 
För en rundare smak, lägg i cirka 1,5 msk råsocker.
 
Briska Alkoholfri
En perfekt cider för dom som inte vill eller får dricka alkohol. För att få en varm dryck värmer man flaskans innehåll med precis samma kryddor som cidern med alkohol i. Kardemumma och ingefära alltså.
 
Briska Vinter 4,5 %
Denna vinternyhet passar alldeles utmärkt när den blir uppvärmd. Cidern värms upp tilsammans med kanelsång och vaniljstång, som silas bort innan servering. Innan man häller upp cidern kan man fukta glaskanten och doppa i råsocker. Lyxigt och gott!
 
 
Dessa tre drycker från Briska är absolut ett bra alternativ till glögg, om man inte tycker om det. Det värmer bra och kryddorna gör mycket. Den alkoholfria cidern kostar 10,90 kr medans de andra två går på 15,90 kr/styck.
 

Postat av: Julbloggen - Min Vintersaga

Jag tyckte också briska vinter var god uppvärmd, den var inte för söt och man fick en lite lyxigare känsla ja!

2012-12-05 @ 17:30:35
URL: http://minvintersaga.blogspot.com
Postat av: Melody

Antar att man köper dem på systembolaget eller...
Låter väldigt gott!
Ha en bra kväll
Melody med matte som gillar att titta in i din blogg

Svar: Ja, det gör man! Visst låter det smaskens! Kul att ni tittar in :)
Amandas jul

2012-12-05 @ 19:10:10
URL: http://melodyshihtzu.blogspot.se
Postat av: Liie

Lycka till i dagens tävling, om babellfatet från Callitdesign!

Annorlunda att dricka varm cider, det har jag aldrig gjort någon gång.

2012-12-05 @ 19:28:56
URL: http://heyli.blogg.se/
Postat av: ADARAS.se - JULKALENDER PÅ BLOGGEN!

åh gott! :D

En ny lucka är öppen, var gärna med igen! :D
http://adaras.se/2012/december/lucka-6-vinn-en-valfri-vara-fran-usotse.html#comment

2012-12-06 @ 02:14:23
URL: http://adaras.se



Skriv din kommenter här:
MEN - Undvik att enbart göra reklam för din hemsida/blogg, dessa kommentarer tas bort direkt.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Kommentar

VÄLKOMMEN
Till Sveriges mysigaste julblogg


[email protected]

Hej!

Denna julblogg startades år 2010 och drivs av mig, Amanda, en tvåbarnsmamma från Hälsingland. Bloggen är som mest aktiv under månaderna september - december då tusentals julälskare tittar in och läser. Jag bjuder på allt från härliga julrecept och tips & trix till tävlingar och recensioner. Allt har såklart med julen att göra :)

Frågor? Samarbetsförslag? Tveka inte att höra av dig.
Min mail läses varje dag och du hittar adressen här ovan.