Hembakat och Matmagasinet Julspecial.

Eftersom jag faktiskt har sparat pengar för att ha råd med allt och lite till denna jul, så köper jag varenda jultidning jag tycker ser intressant ut. Sist fick jag med mig Hembakat och Matmagasinet julspecial hem och för er som ännu inte köpt dessa tidningar tänkte jag komma med en liten recension för att ni ska slippa fundera längre :)



Tidningen Hembakat lyste upp hela tidningsstället på affären på grund av sin fantastiska framsida som pryds av ett pepparkakshus. Den kändes väldigt tilltalande och trots det ganska höga priset på 60 kronor gled den ner i varukorgen fort. 

Tidningen är verkligen supermysig och innehåller inte bara en massa intressanta recept utan även mysiga repotage. Bilderna är helt fantastiska och det är en bra variation, vilket gör Hembakat till en väldigt bra jultidning. För mig som har snöat in lite på pepparkakor och pepparkakshus, fanns det även ett uppslag om just detta :)



Tidningen Matmagasinet Julspecial kostade endast 39 kronor så det var inte heller något snack om saken när jag bestämde mig för att köpa den. Till skillnad från Hembakat var denna tidning lite tunnare och innehöll mest recept. Det var dock många bra recept men jag har lite svårt att förstå varför man slängt in recept på bland annat fläskfiléwook och pasta med fläskkött, som inte har något alls med just julen att göra.

Jag fick dock läsa om pepparkakshus även i denna tidning och det gjorde mig nöjd :)


Postat av: Victorias Jul

Ja det är inte billigt med julsaker och tidningar. Bra att spara undan lite så man har att handla av. Jag köpte hembakat men hoppade över den andra

2011-10-30 @ 13:04:16
URL: http://victoriajul.blogg.se/
Postat av: Sandra

Vi har otroligt många jultidningar från andra år här hemma så det blir nog tyvärr inte för mig att handla ytterligare fler iår! "Hembakat" ser dock riktigt lockande ut så vi får se hur det blir... :)

2011-10-30 @ 15:16:00
URL: http://sandrasjul.blogspot.com/
Postat av: Lisas Vinterland

Sv: ja och det värsta är att det tar sån tid.. hade önskat att det fanns enklare och snabbare sätt att designa hemsidor på, vi lever ju ändå på 2000-talet!

2011-10-30 @ 19:56:14
URL: http://lisasvinterland.blogspot.com
Postat av: Emelie - Emelies Christmas

Jag har dessa tidningar. Hembakat blev snabbt en favorit! :)

2011-10-31 @ 21:30:19
URL: http://emelieschristmas.blogg.se/



Skriv din kommenter här:
MEN - Undvik att enbart göra reklam för din hemsida/blogg, dessa kommentarer tas bort direkt.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Kommentar

VÄLKOMMEN
Till Sveriges mysigaste julblogg


[email protected]

Hej!

Denna julblogg startades år 2010 och drivs av mig, Amanda, en tvåbarnsmamma från Hälsingland. Bloggen är som mest aktiv under månaderna september - december då tusentals julälskare tittar in och läser. Jag bjuder på allt från härliga julrecept och tips & trix till tävlingar och recensioner. Allt har såklart med julen att göra :)

Frågor? Samarbetsförslag? Tveka inte att höra av dig.
Min mail läses varje dag och du hittar adressen här ovan.