Jag har sett snö!!!!

Ja, det är faktiskt sant....
...på ett sätt åtminstone.


Jag spelar bandy (ja, på is) och när isen spolas blir ismaskinerna fulla med snö som sedan töms bredvid planen. Igår hade vi match och det låg små snöhögar runt planen. Det mysigaste som finns är dock när man tränar i mörkret, och arenan är upplyst samtidigt som det snöar - det är heeelt magiskt! Undrar när jag får uppleva det igen....

Imorse var det kallt (peppar peppar) och imorgon ska det bli ännu kallare (ännu mer peppar peppar!). Det är dock inte tillräckligt kallt för att snön ska behaga sig att falla. Förra året vid den här tiden var marken vit. Men men, jag tror som sagt i alla fall att vi får snö till jul (och kanske till advent till och med) så det är okej...

Till helgen funderar jag på att göra brända mandlar, och självklart blir det glöggprovning. Fick hem fyra flaskor glögg på posten igår, och sju stycken är på väg, så det blir mycket att testa och recensera :)


Förresten....
Angående tävlingen - det är inget MÅSTE att länka till den på sin egen blogg utan man får tävla genom att enbart svara på frågan också! :)


Postat av: Johanna

åh vad gott med brända mandlar! jag älskar det men har fått för mig att det är svårt att göra. är det det?

2011-11-08 @ 14:56:31
URL: http://arildsdottir.blogg.se/
Postat av: Nicolina Nyman

Jadu, skivan var otroligt bra!

2011-11-08 @ 16:03:24
URL: http://ninalife.blogg.se/
Postat av: Thereses jul

Vad mysigt med snö! Hoppas den kommer snart...

sv: Man kanske skulle kunna byta ut kaffet mot varm choklad eller så? Kan bli hur bra eller dåligt som helst ;)

2011-11-08 @ 19:04:34
URL: http://theresesjul.blogspot.com



Skriv din kommenter här:
MEN - Undvik att enbart göra reklam för din hemsida/blogg, dessa kommentarer tas bort direkt.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Kommentar

VÄLKOMMEN
Till Sveriges mysigaste julblogg


[email protected]

Hej!

Denna julblogg startades år 2010 och drivs av mig, Amanda, en tvåbarnsmamma från Hälsingland. Bloggen är som mest aktiv under månaderna september - december då tusentals julälskare tittar in och läser. Jag bjuder på allt från härliga julrecept och tips & trix till tävlingar och recensioner. Allt har såklart med julen att göra :)

Frågor? Samarbetsförslag? Tveka inte att höra av dig.
Min mail läses varje dag och du hittar adressen här ovan.