Fackelbärare.

Något jag kan sakna nu när jag har blivit lite äldre, är när man på lågstadiet/mellanstadiet gick tillsammans med klassen till pingstkyrkan första advent. Självklart tyckte man att det var urtråkigt just då att sitta i en kyrka, behöva vara tyst och lyssna på tråkiga julsånger. Det jag och mina vänner tyckte var roligt var den årliga lottningen av "facklan". Varje år fick en pojke och en flicka ur klassen gå längst fram i ledet till kyrkan med en fackla i handen. Ni anar inte hur lycklig jag blev när mitt namn ett år ropades upp. Extra glad blev jag när min dåvarande pojkvän också fick äran just det året.
D
är gick vi, två förälskade 10-åringar...

Jag minns att vi alltid hade otroligt mycket kläder på oss och att vi alltid kom in lite försent till kyrkan efter att våra fröknar hjälpt oss av med overaller, jackor, täckbyxor, mössor och vantar.

Det var kallt, riktigt kallt faktiskt. I år känns det som att vi kommer få fira första advent med barmark och plusgrader. För att tänka lite positivt så är det väl faktiskt huvudsaken att vi får en vit jul, och det vore ju otroligt ifall vi inte fick det...eller hur?


Postat av: Victorias Jul

Jag hoppas verkligen på snö till första advent men det ser inte ljust ut för tillfället

2011-11-15 @ 17:09:49
URL: http://victoriajul.blogg.se/



Skriv din kommenter här:
MEN - Undvik att enbart göra reklam för din hemsida/blogg, dessa kommentarer tas bort direkt.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Kommentar

VÄLKOMMEN
Till Sveriges mysigaste julblogg


[email protected]

Hej!

Denna julblogg startades år 2010 och drivs av mig, Amanda, en tvåbarnsmamma från Hälsingland. Bloggen är som mest aktiv under månaderna september - december då tusentals julälskare tittar in och läser. Jag bjuder på allt från härliga julrecept och tips & trix till tävlingar och recensioner. Allt har såklart med julen att göra :)

Frågor? Samarbetsförslag? Tveka inte att höra av dig.
Min mail läses varje dag och du hittar adressen här ovan.