SVT:s julkalender 2010.

Jag tror inte man kan bli för gammal för att kolla på julkalendern.
Under alla år som SVT visat julkalendern har det varit ett nytt tema varje år och det har aldrig varit något som sett riktigt likadant ut som något annat år. Vissa gånger har de floppat, det kan även jag hålla med om, men allra oftast har en riktigt bra julkalender visats. Vilken är eran favorit?

Årets julkalender heter Gyllene knorren och är baserade på Måns Gahrton och Johan Unenges böcker om Hotell Gyllene Knorren.

Handling: (Kopierat från sf.se)
Pappa Roger och mamma Ritva har köpt ett supermysigt hotell på landet, nära stora vägen. Vad de inte vet är att det byggts en ännu större väg, några kilometer bort. Ingen har vägarna förbi Hotell Gyllene Knorren längre. Och när första gästen kommer, misstänker lille Ingo och storasyster Isadora att han är en skummis. I samma veva dyker en minigris upp och saker börjar försvinna. Hotellet får besök av diverse märkliga gäster. Allt går galet, och vems fel är det egentligen?


Jag tror detta kan bli riktigt bra, eller vad tror ni!?


Postat av: Pyret

Hej!



Här är jag, den riktiga Pyret, med min helt nya hemsida.

Jag medverkar i långfilmen "Hotell Gyllene Knorren"

men tyvärr inte i julkalendern. Filmen kommer i februari 2011 och

är i samma koncept som julkalendern.

Kika in till mig vetja!



/Pyret

2010-11-01 @ 14:44:26
URL: http://minigrisen-pyret.se
Postat av: Katarina

Lite Mysteriet på Greveholm över det hela tycker jag det verkar som :)

2010-11-01 @ 18:53:56
URL: http://englandsaret.blogg.se/



Skriv din kommenter här:
MEN - Undvik att enbart göra reklam för din hemsida/blogg, dessa kommentarer tas bort direkt.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Kommentar

VÄLKOMMEN
Till Sveriges mysigaste julblogg


[email protected]

Hej!

Denna julblogg startades år 2010 och drivs av mig, Amanda, en tvåbarnsmamma från Hälsingland. Bloggen är som mest aktiv under månaderna september - december då tusentals julälskare tittar in och läser. Jag bjuder på allt från härliga julrecept och tips & trix till tävlingar och recensioner. Allt har såklart med julen att göra :)

Frågor? Samarbetsförslag? Tveka inte att höra av dig.
Min mail läses varje dag och du hittar adressen här ovan.