Recept - DUMLEKAKOR.

24 dumlekakor i normalstora formar.

Ingredienser
- 200 g smör eller margarin
- 1 dl socker
- 3 dl vetemjöl
- 1 tsk bakpulver

Fyllning
- 24 dumlekolor
- Noblesse

Gör såhär
- Blanda samman alla ingredienser(utom kolorna och noblesse), gärna i en matberedare.
- Helst ska degen vila kallt en stund!
- Rulla degen till kulor och lägg i aluminiumfolieformar ställda på en plåt.
- Tryck ner en dumlekola i varje form.
- Grädda mitt i ugnen i 175°C, 10-15 min.
- Lägg på en noblesse medan kakorna är varma.



Bild från förra årets fjärde advent.
Mjölk, pepparkakor, bulle och till sist en dumlekaka! :)

Postat av: angie

vilken mysig julblogg du har!:) d där receptet ska ja pröva mej på:P

2010-11-06 @ 12:58:25
URL: http://rockinjelly.blogg.se/
Postat av: Jultraditioner

Så gott det ser ut...

2010-11-07 @ 22:37:18
URL: http://hannelestraditioner.blogspot.com/



Skriv din kommenter här:
MEN - Undvik att enbart göra reklam för din hemsida/blogg, dessa kommentarer tas bort direkt.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Kommentar

VÄLKOMMEN
Till Sveriges mysigaste julblogg


[email protected]

Hej!

Denna julblogg startades år 2010 och drivs av mig, Amanda, en tvåbarnsmamma från Hälsingland. Bloggen är som mest aktiv under månaderna september - december då tusentals julälskare tittar in och läser. Jag bjuder på allt från härliga julrecept och tips & trix till tävlingar och recensioner. Allt har såklart med julen att göra :)

Frågor? Samarbetsförslag? Tveka inte att höra av dig.
Min mail läses varje dag och du hittar adressen här ovan.