Jul-intervju med Nate.

Årets andra jul-intervju är med Nate - www.justanotherlesbian.blogg.se :)


1. Hur brukar du fira jul?
- En traditionell jul firar jag hos min mormor. Det bli alltid så mysigt, eftersom det är den enda gången på året då hela tjocka släkten samlas och umgås. Precis som alla andra "medel-Svenssons" kollar vi även på Kalle Anka klockan tre på dagen.  
 
2. Hur mycket pengar lägger du ut på julklappar varje år?
Har ingen aning faktiskt, men med tanke på att jag inte har någon lön blir det knappt över tusenlappen. Det kan ju även bero på att jag inte delar ut julklappar till de äldre (bara de jag håller mest kär, dvs. mina föräldrar & far-och-mor-föräldrarna). Men övriga vuxna brukar jag dock inte köpa presenter till.
 
3. Anser du att Kalle Anka och hans vänner fortfarande håller, eller skulle du vilja se någonting annat på julafton?
- Enligt mig är Kalle Anka en stor självklarhet inför julafton - men jag känner mer & mer hur den traditionen har försvunnit hos andra familjer. Lite tråkigt faktiskt, med tanke på att det har hållt på i så många år. Från generation till generation. Haha, men det är klart att det behövs förändring också.  

4. Vad önskar du dig allra mest i julklapp i år?
Jag önskar mig ett presentkort på Bella Donas pizzeria för 5000:- (vilket innebär att man får ett helt års gratis konsumtion utav kebab och pizza, mums!) Nej, men ärligt talat önskar jag mig ingenting speciellt, förutom pengar som man så gott som alltid behöver och kan aldrig få nog utav.
 
5. Vad är ett MÅSTE på julbordet?

- Thai-wook! Eftersom jag inte tycker om den svenska julmaten föredrar jag lite mer asiatisk buffé under julbordet.



Postat av: elin

gud vad rolig blogg:D

2010-11-05 @ 12:50:22
URL: http://coolasacucumber.blogg.se/
Postat av: ida

haha, tro mig. du är itne den enda som verkligen älskar julen!

2010-11-09 @ 17:46:22
URL: http://idajonassons.blogg.se/



Skriv din kommenter här:
MEN - Undvik att enbart göra reklam för din hemsida/blogg, dessa kommentarer tas bort direkt.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Kommentar

VÄLKOMMEN
Till Sveriges mysigaste julblogg


[email protected]

Hej!

Denna julblogg startades år 2010 och drivs av mig, Amanda, en tvåbarnsmamma från Hälsingland. Bloggen är som mest aktiv under månaderna september - december då tusentals julälskare tittar in och läser. Jag bjuder på allt från härliga julrecept och tips & trix till tävlingar och recensioner. Allt har såklart med julen att göra :)

Frågor? Samarbetsförslag? Tveka inte att höra av dig.
Min mail läses varje dag och du hittar adressen här ovan.